Sümela Manastırı kapılarını yeniden açtı: 1.225 metrekarelik kaya yüzeyi temizlendi
Sümela Manastırı, gerçekleştirilen kapsamlı bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlanmasının ardından yeniden kapılarını ziyaretçilere açtı.
Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre; bilimsel veriler, uzman değerlendirmeleri ve koruma kurullarının kararları doğrultusunda yürütülen çalışmalarda ziyaretçi güvenliği en üst düzeye çıkarıldı.
Erişimi zor yamaçlarda uzman dağcı ekiplerin görev aldığı projede; dış avluda 6 bin 350 metrekare, iç avluda ise 1.225 metrekarelik kaya yüzeyi temizlendi. Olası kaya düşme risklerine karşı iç avludaki 935 metrekarelik alana ikinci kat ince tel sistemi uygulandı.
Ayrıca yürüyüş yolları ve avlu zeminindeki kayrak taşları onarılırken, gişe binasının çatı kiremitleri yenilenerek yapı hem estetik hem de güvenli bir görünüme kavuşturuldu.
BAKAN ERSOY’DAN AÇIKLAMA: "TARİHİ MİRASI GELECEĞE TAŞIYORUZ"
Konuya ilişkin sosyal medya hesabından paylaşımda bulunan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Sümela Manastırı’nı, ziyaretçilerimizin güvenliği ve kültürel mirasımızın korunması amacıyla yürüttüğümüz bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabını tamamlayarak yeniden ziyaretçilerimizle buluşturduk. Koruma ve ziyaret dengesini esas alan anlayışımız doğrultusunda gerçekleştirdiğimiz bu çalışmalar sayesinde Sümela Manastırı’nı hem doğal dokusunu hem de tarihi değerini muhafaza ederek geleceğe taşımayı sürdürüyoruz."
Bakan Ersoy, doğa ile tarihin buluştuğu bu eşsiz miras alanını aynı hassasiyetle korumaya ve ziyaretçileri en güvenli koşullarda ağırlamaya devam edeceklerini belirtti. Öte yandan, manastırdaki kapsamlı restorasyon çalışmalarının planlanan takvim doğrultusunda süreceği bildirildi.
Kaynak:AA
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.