Sirkeci Garı'ndaki restorasyon çalışmaları ilk kez paylaşıldı! Kütüphaneler, tiyatrolar ve sosyal alanlar geliyor
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, tarihi Sirkeci Garı sahasında incelemelerde bulunarak projeye ilişkin detayları ilk kez kamuoyuyla paylaştı.
İstanbul'un tarihi yarımadasında yer alan ve şehrin hafızasını taşıyan en önemli simge yapılardan biri olan Sirkeci Garı, kapsamlı bir restorasyon sürecinden geçiyor. Bakan Ersoy, garın Anadolu'dan gelenler için Avrupa ve Rumeli'ye açılan kritik bir geçiş noktası olduğunu vurguladı. Savaş dönemlerindeki göç hareketleri ve asker sevkiyatlarına ev sahipliği yapan bu özel alanın, batıdan doğuya gelen yabancıların da ilk uğrak noktası olduğuna dikkat çekti.
Ersoy, tarihi yapının hem taşıma aksı hem de şehrin hafızası olarak çok farklı anılara sahip olduğunu belirterek, gar binasının yoğun işçiliğine ve narin yapısına uygun şekilde, özgün mimarisi korunarak yeniden ihya edildiğini ifade etti.

ULAŞIM FONKSİYONU KORUNACAK, SOSYAL ALANLAR EKLENECEK
Hayata geçirilen projeyle birlikte Sirkeci Garı'nın mevcut ulaşım aksı özelliği aynen korunacak. Tarihi gar sahası, her yaş grubuna hitap eden zengin sosyal donatılarla şekillendirilecek:
Büyük işletme binasında her yaş grubuna hitap eden modern bir kütüphane kurulacak.
Ambar binaları sergi ve tiyatro alanlarına dönüştürülecek, açık etkinlik alanları oluşturulacak.
Konser alanları, seyir terasları, çocuk oyun alanları ve sosyal kullanım alanları İstanbulluların hizmetine sunulacak.
Geçmiş yıllarda yıkılan tarihi Emirler Mescidi yeniden inşa edilecek.

Tarihi yarımada siluetine zarar veren geçmiş dönemlere ait niteliksiz ekler ve müdahaleler alandan tamamen kaldırılıyor. Aslına uygun olarak düzenlenecek saha, Sirkeci'yi İstanbul'un en canlı tarih ve kültür adalarından biri haline getirecek.
Kaynak:Ajanslar
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.