Sürücüler dikkat: Kış lastiği uygulaması sona erdi
Türkiye genelinde ticari araçlar için 15 Kasım 2025’te başlayan zorunlu kış lastiği uygulaması sona erdi. Bakanlık tarafından yürütülen uygulama kapsamında denetimler çeşitli kamu kurumlarınca yapılırken, kurala uymayanlara ceza kesildi.
Türkiye genelinde ticari araçları kapsayan zorunlu kış lastiği uygulaması bugün itibarıyla sona erdi. 15 Kasım 2025’te başlayan uygulamanın bitmesiyle birlikte, şehirler arası yük ve yolcu taşımacılığı yapan araçlar için getirilen mevsimsel zorunluluk kaldırıldı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından, Karayolları Trafik Kanunu kapsamında yürütülen düzenleme; illerin iklim koşulları dikkate alınarak belirli dönemlerde kış lastiği kullanımını zorunlu kılıyordu. Uygulama yetkisi gerektiğinde valiliklere de devredilebiliyordu.
Denetimler, bakanlık personelinin yanı sıra Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı ve ilgili kamu kurumlarının ekiplerince gerçekleştirildi. Kurallara uymayan sürücülere ise idari para cezası uygulandı.
Uzmanlar, kış lastiklerinin yaz aylarında kullanılmasının güvenlik ve performans açısından risk oluşturduğuna dikkat çekiyor. 7 derecenin altındaki sıcaklıklar için tasarlanan bu lastiklerin sıcak havada kullanımı; yol tutuşunda azalma, fren mesafesinde uzama ve yakıt tüketiminde artış gibi olumsuzluklara yol açabiliyor. Ayrıca mevsimine uygun olmayan lastik kullanımı, karbon salımını artırarak çevresel etkileri de büyütüyor.
Öte yandan lastik değişim ücretleri jant ölçülerine göre farklılık gösteriyor. Buna göre 13 ve 14 inç jantlar için yaklaşık 1000 lira, 15 ila 17 inç arası için 1250 lira, 18 inç ve üzeri jantlar için ise 1500 lira seviyesinde ücret uygulanıyor.
Kaynak:AA
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.