Yeni binalarda doğalgaz yasaklandı: Hükümete sormadan doğalgaz kullanılamayacak

Yeni binalarda doğalgaz yasaklandı: Hükümete sormadan doğalgaz kullanılamayacak

Fransa, enerji bağımsızlığı için kritik bir adım attı. Yıl sonundan itibaren yeni binalarda doğalgaz kullanımı yasaklanacak. Hedef; fosil yakıt bağımlılığını azaltmak, ısınma maliyetlerini düşürmek ve elektrikli dönüşümü hızlandırmak.

Fransa, enerji politikalarında köklü bir değişime giderek fosil yakıtlara karşı en sert adımlarından birini attı. Hükümet, yıl sonuna kadar yeni yapılacak binalarda doğalgaz kullanımını tamamen yasaklama kararı aldı.

YENİ BİNALARDA DOĞALGAZ DÖNEMİ BİTİYOR

Başbakan Sébastien Lecornu tarafından açıklanan plana göre, bundan sonra inşa edilecek konut ve ticari yapılarda doğalgazlı ısıtma sistemlerine izin verilmeyecek. Düzenleme; müstakil evlerden apartmanlara, ofislerden ticari alanlara kadar geniş bir kapsama sahip olacak.

dogalgaz.jpg

Bu adımın temel amacı, dışa bağımlı enerji kaynaklarını azaltarak küresel krizlerin ekonomi üzerindeki etkisini en aza indirmek.

HEDEF: FOSİL YAKITI AZALTMAK

Fransa, 2030 yılına kadar petrol ve gaz kullanım oranını yüzde 60’tan yüzde 40’a düşürmeyi hedefliyor. Aynı dönemde temiz enerji kullanımının yüzde 60 seviyesine çıkarılması planlanıyor.

Ülkenin güçlü nükleer enerji altyapısı ise bu dönüşümün en önemli dayanağı olarak öne çıkıyor.

DESTEK BÜTÇESİ İKİYE KATLANIYOR

Enerji dönüşümünü hızlandırmak için ayrılan bütçede de ciddi artışa gidildi. Elektrifikasyon destekleri için ayrılan yıllık kaynak 5,5 milyar eurodan 10 milyar euroya yükseltilecek.

yasak-dogalgaz.jpg

Hükümet, bu finansmanın yeni vergiler getirilmeden, mevcut enerji harcamalarının yeniden düzenlenmesiyle sağlanacağını belirtiyor.

ISINMA GİDERLERİ YARIYA DÜŞEBİLİR

Plan kapsamında 2050 yılına kadar 2 milyon sosyal konutun doğalgaz sisteminden çıkarılması hedefleniyor. Yerli üretim ısı pompalarının yaygınlaştırılmasıyla birlikte, vatandaşların ısınma maliyetlerinde yüzde 50’ye varan düşüş bekleniyor.

Her yıl 1 milyon ısı pompasının devreye alınmasıyla hem çevre dostu hem de ekonomik bir ısınma modeli oluşturulması amaçlanıyor.

ULAŞIMDA ELEKTRİKLİ DÖNÜŞÜM

Enerji dönüşümü sadece binalarla sınırlı kalmayacak. Ulaşım sektöründe de fosil yakıt tüketimini azaltmak için yeni teşvikler devreye giriyor.

Haziran ayından itibaren başta sağlık çalışanları ve esnaflar olmak üzere yoğun araç kullanan kesimler için 50 bin elektrikli araç uygun koşullarla kiralanabilecek. Ticari araçlarda ise elektrikli kamyon ve van alımlarına araç başına 100 bin euroya kadar destek sağlanacak.

Şehir içi taşımacılıkta çevre kirliliğini azaltmak amacıyla kargo bisikletleri de teşvik kapsamına alınarak, ulaşımda kapsamlı bir dönüşüm hedefleniyor.

Kaynak:Onedio

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.