Taksilerde 'sarı hat' dönemi başladı: Puanı sıfırlanan meslekten men edilecek
İstanbul'da yolcuların güvenli ve konforlu seyahat etmesi amacıyla hayata geçirilen "Sarı Hat" uygulaması ile taksicilere yönelik şikayet süreçleri dijitalleşiyor. Müşteri seçen, kaba davranan veya fazla ücret talep eden sürücüler anında bildirilebilecek.
İstanbul'da taksi hizmetlerinde kaliteyi artırmak ve yaşanan sorunlara hızlı çözüm üretmek amacıyla yeni bir dönem başlatıldı. İTEO (İstanbul Taksiciler Esnaf Odası) tarafından hayata geçirilen "Sarı Hat" uygulaması, yolcuların şikayet ve geri bildirimlerini doğrudan yetkililere iletebilmesine olanak tanıyor.
HIZLI MÜDAHALE VE DİJİTAL ŞİKAYET SİSTEMİ
Yeni sistem sayesinde, taksilerde karşılaşılan müşteri seçme, kaba davranışlar veya taksimetre dışında fazla ücret talep edilmesi gibi olumsuz durumlar hızla kayıt altına alınıyor. İTEO Başkanı İsmet Dalcı, uygulamanın temel amacının müşteri memnuniyetini sağlamak olduğunu belirterek, "Büyükşehir belediyemiz ve emniyet teşkilatımızla ortak WhatsApp gruplarımız üzerinden gelen şikayetlere anında müdahale ediyoruz" dedi.
Yolcular, taksi içerisinde yer alan etiketlerdeki QR kodları okutarak veya ilgili telefon numarası üzerinden "Sarı Hat" sistemine erişim sağlayabiliyor. Sistem üzerinden yapılan bildirimlere yaklaşık 5 dakika içerisinde geri dönüş yapılması hedefleniyor.
20 BİN TAKSİYİ KAPSAYACAK
Uygulamanın yaygınlaştırılması adına çalışmaların sürdüğünü ifade eden İsmet Dalcı, yaklaşık bir ay içerisinde İstanbul genelindeki 20 bin taksinin içerisinde bu bilgilendirme etiketlerinin yer alacağını açıkladı. Dalcı, özellikle fahiş ücret talep eden sürücüleri "adli vaka" olarak nitelendirerek, bu tür davranışların taksicilik mesleğiyle bağdaşmadığını vurguladı.
SÜRÜCÜLER 100 PUAN ÜZERİNDEN DENETLENECEK
"Sarı Hat" uygulamasının en dikkat çeken yönlerinden biri de sürücü performans takibi oldu. Sisteme entegre edilen puanlama mekanizmasına göre, taksi şoförleri 100 puan üzerinden değerlendirilecek. Yapılan denetimler ve gelen şikayetler sonucunda puanı sıfıra düşen sürücülerin, meslekten men edileceği belirtildi.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.