Dünya Bankası’ndan Türkiye’ye 191,5 milyon euroluk destek
Dünya Bankası, Türkiye'nin "Yeşil ve Geleceğin Şehirleri Projesi" kapsamında 191,5 milyon euro finansman talebini onayladı.
Türkiye, sürdürülebilir şehircilik ve iklim dostu altyapı yatırımları için önemli bir finansman desteği daha aldı. Dünya Bankası tarafından onaylanan "Yeşil ve Geleceğin Şehirleri Projesi" kapsamında 191,5 milyon euro tutarında kaynak sağlanacak. Finansmanın, belediyelerin ulaşım sistemlerinden su altyapısına kadar birçok alandaki yatırımlarına katkı sunması hedefleniyor.
Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan edinilen bilgilere göre, Dünya Bankası İcra Direktörleri Kurulu tarafından onaylanan proje kapsamında finansman, Hazine garantisi altında İller Bankası'na sağlanacak.
Söz konusu kaynakla belediyelerin çevre dostu ve dayanıklı kentleşme hedefleri doğrultusunda çeşitli altyapı projelerini hayata geçirmesi planlanıyor.
ULAŞIM VE SU ALTYAPISINA ÖNCELİK VERİLECEK
Proje kapsamında özellikle sürdürülebilir kent içi ulaşım sistemleri, içme suyu şebekeleri ve su arıtma tesislerine yönelik yatırımların desteklenmesi amaçlanıyor.
Ayrıca belediyelerin iklim değişikliğine karşı dirençli hale gelmesi için kurumsal ve teknik kapasitelerinin artırılması da projenin hedefleri arasında yer alıyor.
Mehmet Şimşek, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, Türkiye'nin 2026 yılında sağladığı uygun koşullu dış finansman miktarının yaklaşık 4,5 milyar dolara ulaştığını belirtti.
Şimşek, "Sürdürülebilir büyüme ve toplumsal refahı önceleyen ekonomi programımız ile Orta Vadeli Program çerçevesinde, belediyelerimizin altyapı yatırımlarına ve iklim değişikliği ile mücadeleye yönelik desteklerimiz güçlü şekilde devam edecektir" ifadelerini kullandı.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.