Danıştay’dan şirketleri ilgilendiren karar: Gider olarak gösterilemeyecek
Danıştay 3. Dairesi, şirketlerin cep telefonu ve internet hizmetleri kapsamında ödediği ÖİV'yi, gelir ve kurumlar vergisi matrahının belirlenmesinde gider olarak dikkate alınamayacağı yönündeki içtihadını yeni kararıyla sürdürdü.
Danıştay’ın son dönemde verdiği kararlar, şirketlerin ÖİV’yi gider olarak kaydetmesine ilişkin tartışmada yeni bir hukuki tablo oluşturdu. Daire, daha önce bu verginin gider olarak dikkate alınabileceği yönünde kararlar vermişti.
DANIŞTAY ÖNCEKİ İÇTİHADINI DEĞİŞTİRDİ
Özel iletişim vergisine ilişkin düzenleme, Gider Vergileri Kanunu’nun 39. maddesinde bulunuyor. Kanunda ÖİV’nin gelir ve kurumlar vergisi uygulamasında gider kaydedilemeyeceği ve herhangi bir vergiden mahsup edilemeyeceği hükme bağlanıyor.
Ekonomim yazarı Abdullah Tolu’nun özel aktardığına göre, Danıştay 3. Dairesi, 2020 yılında verdiği kararlarda söz konusu hükmün muhatabının telekomünikasyon hizmeti sunan işletmeler olduğu değerlendirmesinde bulunmuş ve şirketlerin faturalarında yer alan ÖİV’nin kurumlar vergisi matrahının tespitinde gider olarak dikkate alınabileceğine karar vermişti.
Daire, 12 Haziran 2025 tarihli kararıyla bu yaklaşımından vazgeçerek ÖİV’nin gider yazılamayacağına hükmetti.
2026’DA DA AYNI YÖNDE KARAR
Danıştay’ın 24 Haziran 2026 tarihli yeni kararı da bu yaklaşımın sürdüğünü gösterdi. Kararda, ÖİV açısından verginin mükellefi olup olunmamasının sonucu değiştirmediği belirtildi.
Danıştay 3. Dairesi, ÖİV’nin gelir ve kurumlar vergisi uygulamasında gider olarak dikkate alınmasının mümkün olmadığına hükmetti.
Kararla birlikte cep telefonu ve internet abonelikleri nedeniyle faturalarında özel iletişim vergisi bulunan şirketlerin, bu tutarları kurum kazancının belirlenmesinde gider olarak kaydedemeyeceği yönündeki Danıştay içtihadı devam etmiş oldu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.