Borsa İstanbul’da alarm! Devre kesici devreye girdi: İşlemler askıya alındı
BIST 100 endeksindeki kayıpların yüzde 6’yı aşmasının ardından Borsa İstanbul’da Endekse Bağlı Devre Kesici Sistemi devreye girdi. Pay piyasası ile vadeli işlem ve opsiyon sözleşmelerinde işlemler geçici olarak durduruldu.
Borsa İstanbul’da yaşanan sert satış dalgasının ardından Endekse Bağlı Devre Kesici Sistemi (EBDK) devreye girdi. BIST 100 endeksindeki kayıpların yüzde 6’yı aşması sonrası pay piyasasındaki tüm işlem sıralarında işlemler geçici olarak durduruldu.
Borsa İstanbul AŞ’nin konuya ilişkin açıklaması Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) yayımlandı.
DEVRE KESİCİ SAAT 17.42’DE TETİKLENDİ
KAP’a yapılan açıklamada, saat 17.42.06 itibarıyla endekse bağlı devre kesicinin tetiklendiği bildirildi.
Açıklamada, pay piyasasındaki tüm işlem sıralarının yanı sıra Vadeli İşlem ve Opsiyon Piyasası’nda (VİOP) işlem gören pay ve pay endekslerine dayalı sözleşmelerde işlemlerin geçici olarak durdurulduğu belirtildi.
İŞLEMLERİN YENİDEN BAŞLAMA SAATİ AÇIKLANDI
Borsa İstanbul tarafından yapılan duyuruda, işlemlerin pay piyasasında saat 18.01 itibarıyla kapanış seansıyla yeniden başlayacağı ifade edildi.
Vadeli işlem ve opsiyon piyasasında işlem gören pay ve pay endekslerine dayalı sözleşmelerde ise sürekli işlem yönteminin saat 18.08 itibarıyla yeniden devreye alınacağı kaydedildi.
BAZI SIRALARDA İŞLEMLER BUGÜN AÇILMAYACAK
Açıklamada ayrıca, pay piyasasında varant, sertifika ve yeni pay alma hakkı sıralarında işlemlerin gün içerisinde yeniden başlatılmayacağı bilgisi verildi.
Seans akışlarının ise Endekse Bağlı Devre Kesici Sistemi’nin sona erdiği saatten itibaren kaldığı yerden devam edeceği belirtildi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.