Bayramda otoyollar ücretsiz mi? Bayramda hangi köprü ve otoyollar ücretsiz?
Kurban Bayramı tatiliyle birlikte milyonlarca sürücünün gündeminde köprü ve otoyol ücretleri yer aldı. Karayolları Genel Müdürlüğü’ne bağlı yollar ücretsiz olurken, Yap-İşlet-Devret modeliyle işletilen bazı köprü ve otoyollarda ücret uygulaması sürecek.
Kurban Bayramı’nın 9 günlük tatille birleşmesi sonrası şehirler arası yollarda yoğunluk oluştu. Tatil ve bayram ziyaretleri için yola çıkan vatandaşlar, ücretsiz geçiş uygulanacak güzergahları araştırmaya başladı.
HANGİ OTOYOLLAR ÜCRETSİZ?
Cumhurbaşkanı Kararı kapsamında Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğundaki otoyollar ücretsiz hizmet verecek.
Ayrıca 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsü geçişlerinden de ücret alınmayacak.
Ücretsiz uygulama 26 Mayıs 2026 saat 00.00’da başladı ve 30 Mayıs 2026 saat 24.00’e kadar devam edecek.

KUZEY MARMARA OTOYOLU ÜCRETSİZ Mİ?
Sürücülerin en çok merak ettiği güzergahlardan biri olan Kuzey Marmara Otoyolu, Yap-İşlet-Devret modeliyle işletildiği için ücretsiz geçiş kapsamına alınmadı.
Bayram süresince otoyolda normal ücret tarifesi uygulanmaya devam edecek.
YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ ÜCRETLİ OLACAK
Yavuz Sultan Selim Köprüsü de ücretsiz geçiş uygulamasına dahil edilmedi.
Köprüden geçiş yapacak sürücüler bayram boyunca ücret ödemeye devam edecek.

OSMANGAZİ VE AVRASYA TÜNELİ İÇİN ÜCRET DEVAM EDİYOR
Osmangazi Köprüsü, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu ve Avrasya Tüneli de ücretsiz geçiş kapsamı dışında bırakıldı.
Yetkililer, bu güzergahlarda bayram boyunca mevcut ücret tarifelerinin uygulanacağını açıkladı.
1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ DE ÜCRETLİ
1915 Çanakkale Köprüsü ile Malkara-Çanakkale Otoyolu da ücretli geçiş uygulamasını sürdürecek.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.