Bakanlıktan büyük müjde: Vergi ve prim borçlarında faizler düşüyor

Bakanlıktan büyük müjde: Vergi ve prim borçlarında faizler düşüyor

Hazine ve Maliye Bakanlığı, kamuya vergi ve prim borcu bulunan mükelleflerin mali yükünü hafifletmek için harekete geçti. Mevcut yüzde 39 olan tecil faiz oranının düşürülmesi ve 72 aya kadar taksitlendirme kolaylıkları planlanıyor.

Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi borcu bulunan mükellefleri ekonomik anlamda rahatlatacak yeni bir düzenleme üzerinde çalışıyor. Mevcut ekonomik koşullar ve enflasyon verileri göz önünde bulundurularak, hâlihazırda yıllık yüzde 39 seviyesinde uygulanan tecil faiz oranlarının aşağı çekilmesi planlanıyor.

"ZOR DURUMDAKİ" MÜKELLEFLERE ÖZEL MODEL

Bakanlık tarafından hazırlanan yeni düzenlemede, ticari faaliyetlerini sürdürmekte güçlük çeken ve "zor durumda" olduğu tespit edilen mükellefler önceliklendiriliyor. Bu kapsamda, borçlulara yönelik kademeli taksit seçenekleri ve daha düşük faiz oranlarını içeren özel bir yapılandırma modelinin hayata geçirilmesi öngörülüyor.

72 AY TAKSİTLENDİRME İMKANI DEVAM EDİYOR

6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun çerçevesinde daha önce sağlanan 72 aya kadar taksitlendirme imkanı, yeni düzenleme ile daha ulaşılabilir hale getirilecek. Mevcut mevzuatta işletmelerin vergi ve SGK prim borçlarına uygulanan aylık gecikme zammı yüzde 3,7 (yıllık yüzde 44,4) seviyesindeyken, tecil faizi yıllık yüzde 39 olarak uygulanıyordu.

Yeni düzenleme ile birlikte işletmelerin finansal sürdürülebilirliğinin korunması ve mükelleflerin borçlarını daha uygun maliyetlerle ödeyebilmesi amaçlanıyor. Uygulamanın yürürlüğe girmesiyle birlikte, borçlu mükellefler üzerindeki faiz baskısının önemli ölçüde azaltılması bekleniyor.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.