Manisalı çiftçinin endişesi sona erdi: Damatlı’daki sulama göleti onarılarak hizmete açıldı
Manisa Büyükşehir Belediyesi, Salihli’nin Damatlı Mahallesi’nde aşırı yağışlardan zarar gören tarımsal sulama göletinde bakım ve onarım çalışması gerçekleştirdi. Sulama sezonu öncesinde tamamlanan çalışmalarla gölet yeniden hizmete alındı.
Manisa Büyükşehir Belediyesi, Salihli’nin Damatlı Mahallesi’nde aşırı yağışlar nedeniyle zarar gören tarımsal sulama göletinde bakım ve onarım çalışması gerçekleştirdi. Teknik müdahalelerle yeniden güvenli hale getirilen gölet, sulama sezonu öncesinde çiftçilerin hizmetine sunuldu.
ÇİFTÇİLERİN TALEBİ ÜZERİNE HIZLA HAREKETE GEÇİLDİ
Damatlı Mahallesi’ndeki üreticilerin talebi üzerine Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı ekipleri tarafından yürütülen çalışmalarda, yoğun yağışlar nedeniyle gövde yapısında deformasyon oluşan ve su tutma kapasitesi olumsuz etkilenen gölette teknik inceleme yapıldı. Yapılan değerlendirmeler sonucunda göletin gövde kesiti güçlendirilerek yapısal dayanımı artırıldı. Çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte Damatlı Mahallesi’ndeki tarım arazilerinin sulama ihtiyacını karşılayan gölet yeniden hizmete alınırken, üreticilerin sulama sezonunda mağduriyet yaşamasının önüne geçildi.
“GÖLETİMİZ SULAMA SEZONUNA YETİŞTİRİLDİ”
Damatlı Mahallesi Muhtarı Ayhan Öziş, mahallede fasulye, barbunya ve domates üretiminde kullanılan sulama göletinin daha önce Manisa Büyükşehir Belediyesi tarafından genişletildiğini hatırlatarak, “Şubat ayında yaşanan aşırı yağışlar nedeniyle göletimiz zarar görerek kullanılamaz hale geldi. Bunun üzerine Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’na başvurduk. Yapılan incelemelerin ardından onarım çalışmaları başlatıldı ve göletimiz sulama sezonuna yetiştirildi. Emeği geçen personele ve Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu’ya teşekkür ediyorum.” dedi.
“GÖLETİMİZ ESKİSİNDEN DAHA GÜÇLÜ HALE GELDİ”
Mahalle Muhtar Azası Süleyman Gür ise, “Mahallemizde hem hayvancılık hem de tarımla uğraşıyoruz. Tarımsal üretim açısından büyük önem taşıyan sulama göletimiz, aşırı yağışlar nedeniyle zarar görmüştü. Durumu Manisa Büyükşehir Belediyesi’ne ilettik. Ekipler kısa sürede gelerek gerekli çalışmaları yaptı. Gerçekleştirilen onarım ve iyileştirmeler sayesinde göletimiz eskisinden daha sağlam ve kullanışlı hale geldi. Başta Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz” diye konuştu.
“HEM GÜVENLİĞİ HEM SU TUTMA KAPASİTESİNİ ARTIRDIK”
Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’nda görevli Mühendis Bozkurt İbrim de çalışmalar hakkında bilgi vererek, “Salihli ilçemizin Damatlı Mahallesi’nde bulunan tarımsal sulama göletinde meydana gelen deformasyonlar nedeniyle başlattığımız onarım çalışmalarını tamamladık. Yoğun yağışlar sonucu göletin yapısal bütünlüğünde bozulmalar oluşmuştu. Çalışmalar kapsamında gövde yapısını güçlendirerek güvenliği artırdık. Ayrıca gövde kotunda yaptığımız yükseltmelerle su tutma kapasitesini de artırdık. Böylece hem yapısal güvenliği sağladık hem de çiftçilerimizin sulama ihtiyaçlarını daha verimli karşılayabilecekleri bir tesis oluşturduk. Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu’nun talimatları doğrultusunda kırsal mahallelerimizde üreticilerimizi desteklemeye yönelik çalışmalarımızı sürdüreceğiz.” ifadelerini kullandı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.