Türkiye'de 2026 yılının otomobili belli oldu
OGD’nin “Türkiye’de Yılın Otomobili 2026” yarışmasında kazanan Renault Clio oldu. 67 otomotiv gazetecisinin oylarıyla belirlenen sıralamada BMW iX3 ikinci, Togg T10F ise üçüncü sırada yer aldı. Elektrikli modeller öne çıktı.
Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl 11’incisi düzenlenen “Türkiye’de Yılın Otomobili” yarışmasının kazananı Renault Clio oldu. İstanbul’daki törenle açıklanan sonuçlar, sektörün yakından takip ettiği organizasyonda büyük ilgi gördü.
FİNALDE 7 MODEL YARIŞTI
Şubat 2025 – Şubat 2026 döneminde Türkiye pazarına sunulan 33 model arasından seçilen 7 finalist, kapsamlı test ve değerlendirmelerin ardından yarıştı. Finalde BMW iX3, BYD Sealion 7, Citroen C5 Aircross, Hyundai Inster, Mercedes-Benz CLA, Renault Clio ve Togg T10F yer aldı.
PUANLAMADA CLİO ZİRVEYE ÇIKTI
67 otomotiv gazetecisinin oylarıyla yapılan değerlendirmede Renault Clio toplam 3.360 puan alarak birinciliğe ulaştı. BMW iX3 ikinci olurken, yerli üretim Togg T10F üçüncü sırada yer aldı.
ELEKTRİKLİ MODELLER DİKKAT ÇEKTİ
Finalist listede elektrikli araçların ağırlığı öne çıkarken, tasarım, güvenlik, yakıt tüketimi, teknoloji ve fiyat-performans kriterleri yarışmanın belirleyici unsurları oldu.
BMW iX3 GECEYE DAMGA VURDU
BMW iX3; “Yılın Tasarımı”, “Yılın Premium Otomobili” ve “Yılın İnovatif Projesi” olmak üzere üç farklı kategoride ödül kazanarak gecenin en çok ödül alan modeli oldu.
SEKTÖRDEN DEĞERLENDİRMELER
OGD Başkanı Murat Öztürk, yarışmanın 11 yıldır sektöre yön veren bir platform haline geldiğini belirtirken, MAİS AŞ yetkilisi Levent Timur ise Renault Clio’nun başarısının marka açısından önemli bir gurur kaynağı olduğunu ifade etti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.