Türkiye için yaz alarmı: Sıcaklıklar 45 derecenin üzerine mi çıkacak?
Meteoroloji, Türkiye’de sıcaklıkların haziranla birlikte hızla yükseleceğini ve birçok bölgede mevsim normallerinin üzerine çıkacağını bildirdi. Ege ve Marmara’da rekor sıcaklıkların yeniden görülme ihtimali değerlendiriliyor.
Meteoroloji Genel Müdürlüğü verilerine göre Türkiye, iklim değişikliğinin etkisiyle yılın ilk aylarından itibaren mevsim normallerinin üzerinde seyreden sıcaklıkların etkisi altında. Haziranla birlikte sıcak hava dalgalarının daha da güçlenmesi bekleniyor.
EGE VE MARMARA’DA REKOR SICAKLIK UYARISI
Uzmanlar özellikle Kıyı Ege ve Marmara’nın batısında ekstrem sıcaklık değerlerine dikkat çekiyor. Bölgede mayıs ayından bu yana sıcaklıkların normallerin 1 ila 3 derece üzerinde seyrettiği bildirildi.
Meteoroloji mühendisleri, yüksek basınç sistemlerinin etkisiyle geçen yıl ölçülen 44-45 derece seviyelerinin bu yaz yeniden görülebileceğini, hatta aşılabileceğini değerlendiriyor.

ÜÇ AYLIK DÖNEM KRİTİK
İklim modelleri, önümüzdeki üç ayın Türkiye genelinde daha sıcak ve kurak geçebileceğine işaret ediyor. Uzmanlara göre bu yıl, uzun dönem ortalamalarının oldukça üzerinde seyreden en sıcak yıllardan biri olabilir.
Sanayi öncesi döneme kıyasla ortalama sıcaklığın 1,4 derece arttığı da verilerle ortaya konuyor.
DÜZENSİZ YAĞIŞLAR KURAKLIĞI DERİNLEŞTİRİYOR
Yılın başındaki yoğun yağışlar kısa süreli rahatlama sağlasa da kuraklık riskini ortadan kaldırmadı. Uzmanlar, hidrolojik kuraklığın devam ettiğini ve su kaynakları üzerinde baskının sürdüğünü belirtiyor.
EROZYON VE YANGIN RİSKİ ARTIYOR
Son yıllardaki orman yangınlarının toprağın yapısını zayıflattığı, bu nedenle ani ve şiddetli yağışların erozyonu artırdığı ifade ediliyor. Bu durumun baraj doluluklarına katkı sağlamadığı gibi ek çevresel riskler oluşturduğu vurgulanıyor.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.