ÖSYM’den kritik düzenleme: YKS sistemi değişti
ÖSYM, 20–21 Haziran’daki YKS için giriş belgelerini yayımlarken yerleştirme sisteminde değişikliğe gitti. Buna göre adaylar TYT ve AYT oturumlarında artık büyük ölçüde farklı okul ve sınıflarda sınava girecek.
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), 20–21 Haziran tarihlerinde uygulanacak Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) için giriş belgelerini erişime açarken, sınav yerleştirme sisteminde de dikkat çeken bir düzenlemeye gitti.
Yeni uygulamaya göre adayların Temel Yeterlilik Testi (TYT) ile Alan Yeterlilik Testleri (AYT) oturumlarında aynı okul ve sınıfta sınava girme uygulaması büyük ölçüde sona erdirildi. Yerleştirme algoritmasında yapılan değişiklikle, adayların iki oturum için farklı okul ve sınıflara yönlendirilmesi sağlandı.
Son yıllarda yaygın olarak kullanılan sistemde adaylar çoğunlukla her iki oturumu aynı okulda, hatta aynı sınıfta gerçekleştiriyordu. Ancak bu yılki düzenlemeyle birlikte bu uygulama değiştirildi.
Yeni yerleştirme modelinde bazı adayların iki oturumu aynı okul binasında geçirmesi mümkün olsa da, aynı sınıfta iki oturumun birden yapılmasına izin verilmeyecek. Böylece YKS organizasyonunda uzun süredir devam eden “aynı sınıf” düzeni sona ermiş oldu.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.