Milyonlarca çalışanı ilgilendiriyor: KDK’den emsal karar
Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK), mesai saatleri dışında yapılan hizmet içi eğitimlerin “fazla çalışma” kapsamında değerlendirilmesi gerektiğini belirtti.
Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK), mesai saatleri dışında yapılan hizmet içi eğitimlerin fazla çalışma kapsamında değerlendirilmesi gerektiğine hükmederek dikkat çeken bir tavsiye kararı açıkladı. Kurum, bu tür görevlendirmelerde çalışanlara ya izin kullandırılması ya da karşılığında ücret ödenmesi gerektiğini vurguladı.
Karara konu olan başvuruda, bir hastanede acil tıp uzmanı olarak görev yapan sağlık çalışanı, görev gereği mesai dışı saatlerde 8 saatlik bir eğitime katıldığını belirtti. Söz konusu eğitimin mesai dışında gerçekleştirilmesine rağmen kendisine ne izin verildiği ne de herhangi bir ek ödeme yapıldığı ifade edildi.
Başvuruyu inceleyen KDK, hizmet içi eğitimin mesleki bilgi ve beceriyi geliştirme amacı taşısa dahi, çalışma saatleri dışında gerçekleşmesi halinde “fazla çalışma” niteliği taşıdığı değerlendirmesinde bulundu. Bu kapsamda, çalışana izin kullandırılmasının esas olduğu, bunun mümkün olmaması durumunda ise ücret ödenmesinin gerektiği yönünde Sağlık Bakanlığı’na tavsiyede bulunuldu.
Kararda, sağlık hizmetlerinin sürekliliği ve iş yoğunluğu dikkate alınarak personelin dinlenme hakkı ile çalışma düzeni arasında denge kurulmasının zorunlu olduğu belirtildi. Ayrıca fazla çalışma karşılığı hak edilen izinlerin aynı yıl içinde kullandırılmasının uygun olacağı ifade edildi.
İdarelerin bu konuda takdir yetkisine sahip olduğu ancak izin kullanımının mümkün olmadığı durumlarda mali karşılığın ödenmesinin zorunlu hale geldiği vurgulanan kararda, aksi uygulamaların Anayasa’da yer alan angarya yasağına aykırılık oluşturacağına dikkat çekildi.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.