Mega kentler için kavurucu uyarı: "Ejderha sıcakları" geliyor
Türkiye genelinde etkisini artıran "Ejderha sıcakları" hava dalgasıyla birlikte termometreler 40 dereceye tırmanıyor. Yağışlı hava yerini güneşli ve kavurucu sıcaklara bırakıyor.
Türkiye, Avrupa'nın da büyük bölümünü etkisi altına alan yeni bir sıcak hava dalgasının etkisine giriyor. "Ejderha sıcakları" olarak adlandırılan bu hava koşullarının önümüzdeki günlerde yurt genelinde sıcaklıkları önemli ölçüde artırması bekleniyor.
Yeni haftayla birlikte yağışlı sistem yurdu terk ederken, sıcaklıklar kademeli bir yükselişe geçiyor. Hafta ortasından itibaren hava sıcaklıklarının ülke genelinde mevsim normallerinin üzerine çıkacağı tahmin ediliyor.
SICAKLIKLAR HAFTA BOYUNCA ARTACAK
Meteoroloji uzmanları, aşırı sıcak hava dalgasının en az bir hafta boyunca etkisini sürdüreceğini öngörüyor. İç Ege ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde hava sıcaklıklarının 35 ila 40 derece arasında seyretmesi, bazı yerlerde ise bu değerlerin üzerine çıkması bekleniyor.
Salı günü Doğu Anadolu'nun kuzeydoğusunda görülecek kısa süreli yerel yağışlar dışında, ülke genelinde güneşli ve açık bir havanın hakim olacağı tahmin ediliyor.
ÜÇ BÜYÜK İLDE HAVA DURUMU
İstanbul: Megakentte hafta boyunca yağış beklenmiyor. Sıcaklıkların 30 ile 31 derece seviyelerinde seyredeceği öngörülüyor.
Ankara: Başkentte sıcaklıklar kademeli olarak yükselecek ve hafta sonuna doğru 31 dereceye ulaşacak.
İzmir: Sıcak hava İzmir'de daha sert hissedilecek. Kentte cuma günü termometrelerin 36 dereceyi göstermesi bekleniyor.
GÜNEYDOĞU'DA 40 DERECE ALARMI
Sıcak hava dalgasından en fazla etkilenecek bölgelerin başında Güneydoğu Anadolu geliyor. Diyarbakır ve Şanlıurfa gibi illerde sıcaklıkların 40 dereceye kadar çıkması bekleniyor. Marmara Bölgesi'nde Edirne ve Çanakkale 36 dereceyi görürken, Ege Bölgesi'nde Aydın'ın 38 dereceye ulaşacağı tahmin ediliyor. Akdeniz Bölgesi'nde ise sıcaklıklar genel olarak 30 ila 33 derece arasında seyredecek.
UZMANLARDAN KRİTİK "11.00 - 16.00" UYARISI
Uzmanlar, hava sıcaklıklarının zirve yapacağı 11.00 ile 16.00 saatleri arasında zorunlu olmadıkça dışarı çıkılmaması gerektiğini vurguluyor. Başta yaşlılar, çocuklar ve kronik rahatsızlığı bulunan vatandaşlar olmak üzere herkesin güneş altında uzun süre kalmaması, bol su tüketmesi ve koruyucu ekipman kullanması tavsiye ediliyor.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.