MEB'den okullarda dijital hijyen hamlesi: Kantin ve yemekhanelerde yeni dönem başlıyor

MEB'den okullarda dijital hijyen hamlesi: Kantin ve yemekhanelerde yeni dönem başlıyor

Milli Eğitim Bakanlığı, okullarda gıda güvenliği ve hijyen denetimlerini dijital sisteme taşıyor. Kantin ve yemekhanelerde ürün takibi anlık yapılacak, soğuk zincir ve gıda güvenliği süreçleri teknolojiyle daha sıkı kontrol edilecek.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), okullarda gıda güvenliği ve hijyen standartlarını güçlendirmek amacıyla yeni bir dijital denetim sistemini hayata geçirmeye hazırlanıyor. Uygulamayla birlikte kantin ve yemekhanelerde hem denetim süreçleri sıkılaşacak hem de öğrencilere sunulan gıdaların takibi dijital ortamda yapılacak.

KANTİNLERDE DİJİTAL DENETİM DÖNEMİ

2026-2030 İklim Değişikliği Eylem Planı kapsamında geliştirilen sistemle, okul kantinlerinde satılan ürünlerin üretimden tüketime kadar izlenmesi hedefleniyor.

kantinlerde-yeni-donem.png

Soğuk zincir takibinin dijital altyapıyla güçlendirilmesi sayesinde gıda güvenliği risklerinin en aza indirilmesi amaçlanıyor.

GIDA GÜVENLİĞİNDE YENİ STANDART

Yeni uygulamayla birlikte kantin ve yemekhanelerde sunulan gıdaların daha sıkı denetimden geçirilmesi planlanıyor.

Öğrencilerin tükettikleri ürünlerin kayıt altına alınmasıyla birlikte şeffaf ve güvenli bir gıda sistemi oluşturulması hedefleniyor.

SÜRDÜRÜLEBİLİR MENÜ SİSTEMİ GELİYOR

Okullarda karbon ayak izi düşük, yerel ve mevsimsel ürünlerin ağırlıkta olduğu yeni bir beslenme modeli uygulanacak.

Özel beslenme ihtiyacı bulunan öğrenciler için alternatif menü seçeneklerinin artırılması da planlamalar arasında yer alıyor.

SU TASARRUFU VE ÇEVRE ODAKLI PROJELER

Okullarda ambalajsız su kullanımını artırmak için filtreli su sistemlerinin yaygınlaştırılması hedefleniyor.

Öğrencilerin kişisel su matarası kullanımının teşvik edilmesi, sıfır atık uygulamaları ve çevre bilincini artıracak projelerle desteklenecek.

okul-kantini.png

DAHA SAĞLIKLI OKUL ORTAMI HEDEFİ

Yeni düzenlemeler kapsamında sınıflarda hava kalitesinin iyileştirilmesi ve doğal havalandırma sistemlerinin teşvik edilmesi planlanıyor.

Büyük ölçekli okullarda hava ölçüm sistemleri kurulacak, öğrenci ve öğretmenlere gıda hijyeni ve iklim değişikliği konusunda eğitimler verilecek.

UZMANLAR: OKULLARDA GIDA TAKİBİ GÜÇLENİYOR

Yeni sistemin, öğrenci sağlığını koruma ve sürdürülebilir beslenme alışkanlıklarını geliştirme açısından önemli bir adım olacağı değerlendiriliyor.

Kaynak:AA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.