Kurban etini bu halde poşete koyan yandı: Uzmanından hayati uyarı
Kurban Bayramı öncesi uzmanlardan hayati uyarı geldi! Kesim sonrası yapılan o hata etlerin çok kısa sürede yeşerip bozulmasına neden oluyor. İstanbul Kasaplar Odası Başkanı Ali Güla, etin ziyan olmaması için yapılması gereken kritik adımları açıkladı.
Kurban Bayramı’na sayılı günler kala, etin uzmanlarından vatandaşlara çok ciddi uyarılar geldi. Özellikle sıcak havaların etkisiyle kesim sonrasında yapılan bazı kritik hatalar, binbir emekle kesilen kurban etlerinin saatler içinde bozulmasına yol açabiliyor. Uzmanlar, saklama sürecinde bilinçli hareket edilmediği takdirde ciddi sağlık risklerinin ve maddi kayıpların yaşanabileceğini belirtiyor.
SICAK ETİ POŞETE KOYMAK EN BÜYÜK TUZAK
İstanbul Perakendeci Kasaplar Esnaf Odası Başkanı Ali Güla, kurban etinin kesim sonrasında kendine has bir sıcak buharı olduğunu vurgulayarak ölümcül hataya dikkat çekti. Etin kesinlikle sıcağı sıcağına poşete konulmaması gerektiğini belirten Güla, "Etin en az 2-3 saat dinlenip buharını atması gerekiyor. Eti direkt poşetle dolaba koyduğunuzda, altı ve üstü donuyor fakat ortası hava almadığı için yeşeriyor. Havalar da ısındığı için etlerimiz çok çabuk bozulabilir" sözleriyle vatandaşları uyardı.

KURBANLIK ALIRKEN BU DETAYLARA DİKKAT!
Kurbanlık hayvan seçimi konusunda da önemli ipuçları veren Güla, küçükbaş hayvanlarda yara bulunmaması ve ayağının sakat olmaması gerektiğini ifade etti. Büyükbaş hayvanlarda da sakatlık durumuna dikkat edilmesi gerektiğinin altını çizen Güla, "Büyükbaşlarda 'kapak atma' dediğimiz yani diş açma durumunun gerçekleşmiş olması lazım. Koçların ise en az bir yaşını doldurmuş olması gerekiyor" dedi.
MİLLİ SERVET ZİYAN OLMASIN: İŞİ UZMANINA BIRAKIN
Kesim ve parçalama işlemlerinin mutlak suretle profesyonel kasaplar tarafından yapılması gerektiğini hatırlatan İstanbul Kasaplar Odası Başkanı, işi bilmeyen kişilerin hem ete hem de deriye zarar verdiğini söyledi. Güla, "İşinin ehli kasaplar tercih edilirse hem etler ziyan olmaz hem de deri parçalanmaz. Bu deriler milli servettir; Kızılay gibi kurumlara verilerek ekonomiye kazandırılıyor" diyerek merdiven altı kesimlerden uzak durulması çağrısında bulundu.

HAKKANİYETLİ DAĞITIM İÇİN EN DOĞRU YÖNTEM
Büyükbaş kurbanlıklarda hisse paylaşımı yapıldıktan sonra etlerin işlenmek üzere kasaplara getirilmesini tavsiye eden Ali Güla, İstanbul'daki pek çok kasabın bu hizmeti verdiğini belirtti.
Güla, sürecin doğru yönetilmesi için şu formülü paylaştı:
"Vatandaşlar bayramın ikinci veya üçüncü günü kasaplarıyla anlaşarak etlerini getirebilirler. Kasaplar o etin kıymasını, kuşbaşını, antrikotunu ve bonfilesini en doğru şekilde ayırır. Böylece eşit şartlarda, ikişer-üçer kiloluk paketler halinde, hakkaniyetli bir dağıtım yapılmış olur. Kurban sahibi de eşine dostuna temiz, profesyonelce işlenmiş et ulaştırmanın rahatlığını yaşar."
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.