Körfez’de füze alarmı: İran’dan Kuveyt ve Bahreyn’e 7 balistik füze
ABD Merkez Komutanlığı (CENTCOM), İran’ın Kuveyt ve Bahreyn’i hedef alan 7 balistik füze fırlattığını açıkladı.
ABD ordusu, İran’ın Kuveyt ve Bahreyn’i hedef alan toplam 7 balistik füze fırlattığını açıkladı. ABD Merkez Komutanlığı (CENTCOM), ilk değerlendirmelere göre füzelerden altısının hava savunma sistemleri tarafından etkisiz hale getirildiğini, bir füzenin ise hedefine ulaşamadığını bildirdi.
CENTCOM’dan yapılan açıklamada, saldırının İran tarafından gerçekleştirilen bir misilleme olduğu belirtilerek, İran yapımı dört tek yönlü saldırı insansız hava aracının (İHA) Hürmüz Boğazı yönünde ilerlerken düşürülmesinin ardından Kuveyt ve Bahreyn’e yönelik füze saldırısının düzenlendiği ifade edildi.
Yetkililer, saldırı sonucunda herhangi bir can kaybı ya da maddi hasar tespit edilmediğini aktardı. Açıklamada, “İlk bulgular, fırlatılan yedi balistik füzenin altısının önlendiğini, kalan füzenin ise hedefini vuramadığını göstermektedir. Şu ana kadar ABD personelinin zarar gördüğüne dair bir bilgi bulunmamaktadır” denildi.
CENTCOM ayrıca, İran’ın Bahreyn’de bulunan ABD 5. Filo karargâhına zarar verdiği yönündeki iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirtti.
Bölgede güvenlik önlemlerinin artırıldığını belirten ABD Merkez Komutanlığı, kuvvetlerin olası yeni tehditlere karşı hazır durumda olduğunu kaydetti. Açıklamada, “Personelimiz ve unsurlarımız, İran’dan gelebilecek saldırılara karşı meşru müdafaa kapsamında gerekli karşılığı vermeye hazırdır” ifadelerine yer verildi.
Öte yandan CENTCOM, günün ilerleyen saatlerinde İran’a ait Goruk ve Keşm adalarındaki kıyı gözetleme radar tesislerine düzenlenen operasyonların görüntülerini de kamuoyuyla paylaştı.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.