Kiracılara müjde: Yargıtay "evi boyatıp çık" dönemini bitirdi
Kiracılar için yıllardır tartışma konusu olan “çıkarken evi boyatmak zorunlu mu?” sorusuna Yargıtay’dan emsal niteliğinde karar geldi. Hukukçular, olağan kullanım nedeniyle oluşan yıpranmalardan kiracının sorumlu tutulamayacağını belirtti.
Kiracının evden çıkarken boya ve badana yaptırmak zorunda olup olmadığına ilişkin tartışmalara Yargıtay’ın emsal kararı yön verdi.
Bursa Barosu avukatlarından Selman Nuri Kaya, kira sözleşmesinde “boyanarak teslim edilecektir” ifadesi yer alsa bile bunun tek başına yasal zorunluluk oluşturmayacağını söyledi.
“OLAĞAN YIPRANMADAN KİRACI SORUMLU DEĞİL”
Avukat Kaya, duvar boyasının zamanla solması, tavan kirlenmesi ya da parkelerde oluşan doğal aşınmaların kiracının sorumluluğunda değerlendirilemeyeceğini belirtti.
Kiracının yalnızca kötü kullanım sonucu oluşan zarar ve hasarlardan sorumlu tutulabileceğini ifade eden Kaya, ev sahibinin “hor kullanım” durumunu kanıtlaması gerektiğini vurguladı.

DEPOZİTODAN KESİNTİ YAPILAMAYACAK
Uzmanlara göre ev sahibi, yalnızca boya bahanesiyle depozitodan kesinti yapamayacak.
Haksız kesinti durumunda kiracıların e-Devlet üzerinden ya da icra yoluyla depozitolarını geri talep edebileceği belirtildi.
YARGITAY’IN EMSAL KARARINDA NE VAR?
Yargıtay 3. Hukuk Dairesi kararında, kiracının taşınmazı özenli kullanması halinde doğal eskime ve yıpranmalardan sorumlu tutulamayacağı ifade edildi.

Kararda, kiracının yalnızca kötü kullanım nedeniyle oluşan zararları karşılamakla yükümlü olduğu vurgulandı.
KİRACILAR İÇİN YENİ DÖNEM
Uzmanlar, söz konusu kararın kiracı ve ev sahibi arasında yıllardır süren boya-badana anlaşmazlıklarında önemli bir dönüm noktası olduğuna dikkat çekiyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.