Hatay’da hastanede skandal iddia: 5 aylık bebeğin parmağı serum işlemi sırasında kesildi
Hatay’da bir devlet hastanesinde 5 aylık bir bebeğin, serum çıkarma işlemi sırasında hemşirenin müdahalesiyle parmağından yaralandığı iddia edildi.
Hatay’da bir devlet hastanesinde yaşandığı öne sürülen olay, sağlık hizmetlerinde ciddi ihmal tartışmalarını yeniden gündeme taşıdı. İddiaya göre, 5 aylık bir bebek, serum çıkarma işlemi sırasında hemşirenin müdahalesi sonucu yaralandı ve parmağından ameliyat olmak zorunda kaldı.
Altınözü ilçesinde yaşayan Abdulkadir Akay’ın kız çocuğu Hicran Akay, zatürre şüphesiyle Kurban Bayramı’nın ilk günü Hatay Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde tedavi altına alındı. Serviste tedavisi süren bebeğin, bayramın üçüncü gününde serumunun kontrolü için odaya gelen hemşirenin müdahalesi sırasında talihsiz bir olay yaşandığı ileri sürüldü.
Aile, hemşirenin serum bölgesindeki sargıyı kesmeye çalıştığı sırada bebeğin sağ başparmağının da zarar gördüğünü belirtti. Olayın ardından minik Hicran’ın, daha ileri tedavi için Mustafa Kemal Üniversitesi Hastanesi’ne sevk edildiği ve burada parmağına cerrahi müdahale yapılarak dikildiği öğrenildi.
Babanın ifadesine göre bebeğin genel sağlık durumunun iyiye gittiği, zatürre tedavisinin de olumlu seyrettiği bildirildi. Ancak parmağın kalıcı hasar riski taşıyıp taşımadığına ilişkin net bir değerlendirme yapılmadı.
Aile, olayla ilgili hem adli hem idari süreç başlatıldığını belirterek hemşire hakkında şikayette bulundu. Baba Akay, yaşananların kabul edilemez olduğunu ifade ederek sağlık kurumlarında denetimlerin artırılması çağrısında bulundu. Ayrıca sürecin hukuki boyutunun avukat aracılığıyla takip edileceğini söyledi.
Olayla ilgili soruşturmanın sürdüğü bildirildi.

Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.