Güzelbahçe Belediyesi'ne rüşvet soruşturması: Belediye Başkanı Mustafa Günay tutuklandı

Güzelbahçe Belediyesi'ne rüşvet soruşturması: Belediye Başkanı Mustafa Günay tutuklandı

Mustafa Günay, İzmir’de yürütülen yolsuzluk ve rüşvet soruşturması kapsamında tutuklandı. Soruşturmada belediyedeki imar işlemleri üzerinden organize usulsüzlük ve rüşvet ağı kurulduğu iddia edildi.

Mustafa Günay hakkında yürütülen yolsuzluk ve rüşvet soruşturmasında yeni bir gelişme yaşandı. İzmir Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturma kapsamında gözaltına alınan Günay ile İmar ve Şehircilik Müdürü Özgür Bayraktar, çıkarıldıkları mahkemece tutuklandı. Soruşturmada “suç örgütü kurma”, “rüşvet”, “görevi kötüye kullanma” ve “imar kirliliğine neden olma” suçlamaları yer aldı.

İKİ İSİM TUTUKLANDI

Soruşturma kapsamında gözaltına alınan Mustafa Günay ile Özgür Bayraktar, nöbetçi Sulh Ceza Hakimliği’ne sevk edildi. Mahkeme, iki ismin tutuklanmasına karar verdi. Soruşturmada adı geçen şüpheliler Nermin Günay, Özden Mustafa İnce ve Sezgin Kuş ise adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.

“ORGANİZE ŞEKİLDE HAREKET EDİLDİ” İDDİASI

Soruşturma dosyasında yer alan iddialara göre, mevcut yapılanmanın 2009 yılından bu yana birlikte hareket ettiğine ilişkin çeşitli bulgular tespit edildi. Dosyada geçmiş soruşturma kayıtları, İzmir Valiliği araştırma raporları ve bilirkişi incelemelerinin delil olarak yer aldığı belirtildi.

Şüphelilerin organize şekilde hareket ederek imara aykırı yapılaşmaya göz yumduğu, bazı yapıların yıkımını engellediği ve bu süreçte maddi menfaat sağladığı öne sürüldü.

RÜŞVET İDDİASI VE PARA TRAFİĞİ DETAYI

Soruşturma kapsamında rüşvet alındığına ilişkin dekontlar ile mağdur ve tanık ifadelerinin dosyada bulunduğu aktarıldı. Ayrıca Mustafa Günay’ın eşinin yetkilisi olduğu şirket üzerinden para akışının sağlandığının tespit edildiği iddia edildi. Dosyada, bazı şüphelilerin söz konusu şirket aracılığıyla rüşvet görüşmeleri yaptığına dair beyanların da yer aldığı belirtildi.

3,5 MİLYON LİRALIK KAMU ZARARI İDDİASI

Soruşturmada ayrıca Mustafa Günay’ın aynı zamanda Yarımada Belediyeler Birliği Başkanı olduğu bilgisine yer verildi. Birlik üzerinden belediyelerin mal varlıkları kullanılarak yaklaşık 3,5 milyon liralık kamu zararına yol açabilecek usulsüz harcamalar yapıldığına ilişkin bilirkişi tespitlerinin bulunduğu ifade edildi.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.