Evinde ölü bulunan öğretmen Irmak Koparan hakkında yeni gelişme
Ağrı’nın Hamur ilçesinde evinde ölü bulunan öğretmen Irmak Ayşe Koparan’ın ölümüne ilişkin yürütülen soruşturma kapsamında, hakkında iddialar bulunan okul müdürü Melahat İleri görevden uzaklaştırıldı.
Ağrı’nın Hamur ilçesinde okul öncesi öğretmeni olarak görev yapan Irmak Ayşe Koparan’ın evinde ölü bulunmasının ardından yürütülen soruşturmada yeni bir gelişme yaşandı. Süreç kapsamında hakkında inceleme yürütülen okul yöneticisi Melahat İleri, görevinden alındı.
Olay, 7 Haziran 2026 tarihinde Koparan’ın evinde hayatını kaybetmiş halde bulunmasıyla ortaya çıkmıştı. Soruşturma dosyasında, Koparan ile Karakazan İlkokulu’nun müdürü Melahat İleri arasında 17 Nisan 2026’da okul servisi içinde başlayan bir tartışmanın ardından karşılıklı şikâyetlerin gündeme geldiği bilgisi yer aldı. İddiaya göre, yaşanan gerginlik sonrasında taraflar arasında fiziksel temas yaşandı ve süreç adli mercilere taşındı.
Bu gelişmenin ardından Koparan’ın görev yerinde geçici değişiklik yapıldığı, daha sonra ise asli görevine farklı bir okula yönlendirildiği öğrenildi. Söz konusu iddialar, olayın ardından başlatılan idari ve adli incelemenin merkezinde bulunuyor.
Melahat İleri ifadesinde, görev değişikliği sürecinde kendisine doğrudan yetki atfedilemeyeceğini savundu. Şüpheli sıfatıyla ifadesi alınan İleri, işlemlerinin ardından serbest bırakıldı.
Soruşturma kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı da devreye girdi. Millî Eğitim Bakanlığı, Teftiş Kurulu aracılığıyla sürecin tüm yönleriyle incelendiğini açıkladı.
Bakan Yusuf Tekin, eğitim ortamlarında görev yapan personelin güvenliğinin öncelik olduğunu vurgulayarak, ihmal tespit edilmesi halinde gerekli idari işlemlerin tereddütsüz uygulanacağını ifade etti.
Olayla ilgili adli ve idari soruşturmanın çok yönlü şekilde sürdüğü bildirildi.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.