Elazığ'daki 'sudan salgın çıktı' iddialarıyla ilgili flaş gelişme: Valilikten yeni açıklama
Elazığ’da artan ishal ve kusma vakaları sonrası ortaya atılan “salgın” iddialarına Valilikten açıklama geldi. Vali Numan Hatipoğlu, içme sularında sağlık açısından risk bulunmadığını belirterek vaka sayılarında düşüş başladığını söyledi.
Elazığ’da son günlerde artış gösteren ishal ve kusma vakaları kentte endişeye neden olurken, kamuoyunda gündeme gelen “salgın” iddialarına Numan Hatipoğlu’ndan açıklama geldi. Hatipoğlu, yapılan incelemelerde içme sularında insan sağlığını tehdit edecek herhangi bir olumsuzluğa rastlanmadığını duyurdu.

“ZARARLI BİR UNSUR TESPİT EDİLMEDİ”
Kent genelinde denetimlerin sürdüğünü belirten Hatipoğlu, özellikle mevsim geçişleri ve yoğun yağışların bazı bölgesel sorunlara yol açabileceğini ifade etti. Yapılan analizler sonucunda içme suyunda sağlık açısından risk oluşturacak bir durum bulunmadığını kaydeden Hatipoğlu, vatandaşların resmi açıklamaları dikkate alması gerektiğini söyledi.
VAKALARDA DÜŞÜŞ BAŞLADI
Halk Sağlığı Müdürlüğü verilerine göre vaka sayılarında gerileme yaşandığını aktaran Hatipoğlu, “Geçiş dönemindeyiz. Bu süreçte vakalarda belirli bir artış yaşandı ancak son veriler vaka sayılarının yavaş yavaş azaldığını gösteriyor” dedi.

KAYNATILMIŞ SU UYARISI
Vali Hatipoğlu, tedbir amacıyla vatandaşlara içme ve kullanım sularını kaynatarak tüketmeleri yönünde çağrıda bulundu. Özellikle mevsim geçişlerinde hijyen kurallarına dikkat edilmesi gerektiğini vurgulayan Hatipoğlu, ekiplerin sahadaki denetimlerini aralıksız sürdürdüğünü ifade etti.
Kaynak:İHA
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.