Direksiyon başında telefon kullananlar dikkat: Cezalar katlandı
Trafik güvenliğini artırmaya yönelik yeni denetim uygulamasıyla direksiyon başında cep telefonu kullanan sürücülere ağır yaptırımlar geliyor. İhlalin tekrarlanması halinde para cezası katlanırken, sürücü belgelerine de geçici olarak el konulacak.
Trafikte dikkat dağınıklığının önüne geçmek amacıyla hayata geçirilen yeni denetim modeli kapsamında cep telefonu kullanımına yönelik cezalar artırıldı. Emniyet birimleri tarafından yürütülen uygulamalarda, ihlalin tekrar etmesi halinde sürücüler yalnızca para cezasıyla değil, ehliyetlerine el konulması yaptırımıyla da karşı karşıya kalacak.
İLK İHLALDE PARA CEZASI UYGULANACAK
Yeni düzenleme kapsamında seyir halindeyken cep telefonu kullandığı tespit edilen sürücülere ilk aşamada 5 bin lira idari para cezası kesilecek.
Denetimlerin özellikle drone destekli sistemlerle havadan ve karadan eş zamanlı olarak sürdürüleceği belirtildi.

TEKRARLAYAN İHLALDE EHLİYETE EL KONULACAK
Aynı ihlalin bir yıl içerisinde ikinci kez gerçekleştirilmesi durumunda para cezası 20 bin liraya yükseltilecek. Bunun yanı sıra sürücünün ehliyeti 30 gün süreyle emniyet birimlerince teslim alınacak.
Yetkililer, ehliyetin yeniden teslim edilebilmesi için sürücünün sistemde bulunan tüm trafik cezalarını ödemiş olması gerektiğini vurguladı.
EMNİYET KEMERİ DENETİMLERİ DE SIKILAŞIYOR
Yeni uygulama yalnızca cep telefonu kullanımını kapsamıyor. Emniyet kemeri takmayan sürücü ve yolcular için de cezalar artırılıyor.
Kemer kullanmadığı belirlenen kişilere 2 bin 500 lira para cezası uygulanacak.
DÖRT İHLALDE 30 GÜNLÜK MEN CEZASI
Emniyet kemeri ihlalinin bir yıl içerisinde dört kez tekrarlanması halinde sürücünün ehliyetine 30 gün süreyle el konulacak.
Yetkililer, trafik kazalarının azaltılması amacıyla kent genelinde havadan ve karadan denetimlerin aralıksız sürdürüleceğini bildirdi.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.