Dilovası faciasında yürek yakan isyan: Çocuklarımızı bile bile ateşe attılar, bize onları kömür olarak verdiler

Dilovası faciasında yürek yakan isyan: Çocuklarımızı bile bile ateşe attılar, bize onları kömür olarak verdiler

Dilovası'nda 3'ü çocuk 7 işçinin yaşamını yitirdiği fabrika yangınında yakınlarını kaybeden aileler, Gebze'deki Adalet Nöbeti'ni sürdürüyor. Aileler, ihmaller zinciri olduğunu savunarak tüm sorumluların ve kamu görevlilerinin yargılanmasını istedi.

Kocaeli'nin Dilovası ilçesinde geçen yıl meydana gelen ve 3'ü çocuk 7 işçinin hayatını kaybettiği kozmetik fabrikası yangınının ardından başlatılan adalet arayışı sürüyor. Yakınlarını kaybeden aileler, Gebze Kent Meydanı'nda düzenledikleri Adalet Nöbeti'nde sorumluların eksiksiz şekilde yargılanmasını talep etti.

"TÜM SORUMLULAR HESAP VERMELİ"

Nöbette konuşan aileler, yangının ihmaller sonucu meydana geldiğini öne sürerek yalnızca tutuklanan kişilerin değil, olayda sorumluluğu bulunduğu iddia edilen tüm kamu görevlilerinin de yargı önüne çıkarılmasını istedi.

Acılı aileler, yaşadıkları büyük kaybı, "Çocuklarımızın kömürünü verdiler bize." sözleriyle dile getirdi.

AVUKATTAN TUTUKLAMALARA İLİŞKİN AÇIKLAMA

Ailelerin avukatı Saruhan Efe Kadaifçi, olayın yaşandığı günden bu yana soruşturmanın eksik yürütüldüğünü savunarak, geçtiğimiz günlerde tutuklanan 7 belediye çalışanının adaletin sağlanması için yeterli olmadığını ifade etti.

Kadaifçi, ihmal zincirinin tüm yönleriyle araştırılması gerektiğini belirterek, olayda sorumluluğu bulunduğu öne sürülen üst düzey kamu görevlilerinin de ifadeye çağrılması gerektiğini söyledi.

"İŞÇİLER ÖLMEMEK İÇİN MÜCADELE EDİYOR"

Kocaeli Barosu Başkanı Kadir Caner Karakadılar da davayı yakından takip ettiklerini belirterek, yaşamını yitiren işçilerin gerekli iş sağlığı ve güvenliği önlemlerinin alınmaması nedeniyle hayatlarını kaybettiğini savundu.

Petrol-İş Sendikası Gebze Şube Başkanı Şivan Kırmızıçiçek ise iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerinin yetersizliğine dikkat çekerek, işçilerin güvenli çalışma koşulları için mücadele etmek zorunda kaldığını ifade etti.

AİLELERDEN DUYGUSAL ÇAĞRI

Yangında yaşamını yitiren Nisanur Taşdemir'in annesi Altun Taşdemir, kızının gerekli güvenlik önlemleri alınmadığı için hayatını kaybettiğini öne sürerek, "Adalet istiyoruz. Çocuklarımız yaşamak istiyordu." dedi.

Nisa Taşdemir'in babası Vedat Taşdemir ise aynı yangında 7 yakınını kaybettiklerini belirterek, sorumluların adalet önünde hesap vermesini istediklerini söyledi.

Aileler, tüm sorumlular yargılanıp haklarında karar verilene kadar Adalet Nöbeti'ni sürdüreceklerini ifade etti.

FACİADA 7 İŞÇİ HAYATINI KAYBETMİŞTİ

Dilovası ilçesindeki kozmetik fabrikasında 8 Kasım 2025'te çıkan yangında 3'ü çocuk olmak üzere 7 işçi yaşamını yitirmiş, 7 kişi de yaralanmıştı.

Soruşturma kapsamında iş yeri sahiplerinin de aralarında bulunduğu çok sayıda kişi hakkında işlem başlatılırken, geçtiğimiz hafta aralarında belediye çalışanlarının da bulunduğu 7 kişi tutuklanmıştı. Olayla ilgili adli süreç ise devam ediyor.

Kaynak:ANKA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.