Denizli'de 8 kişinin hayatını kaybettiği otobüs faciasında yeni detay: Şoförün 36 trafik cezası çıktı

Denizli'de 8 kişinin hayatını kaybettiği otobüs faciasında yeni detay: Şoförün 36 trafik cezası çıktı

Denizli’de 8 kişinin yaşamını yitirdiği otobüs faciasına ilişkin soruşturmada yeni ayrıntılar ortaya çıktı. Kazadan kısa süre önce araçtaki arızayı kontrol ettiği belirtilen sürücünün geçmişte alkollü araç kullanmak dahil 36 trafik cezası aldığı öğrenildi

Denizli’nin Sarayköy ilçesinde 8 kişinin hayatını kaybettiği otobüs kazasına ilişkin ortaya çıkan yeni bilgiler kamuoyunda tepkiye neden oldu. Soruşturma sürerken, kazada yaşamını yitiren sürücünün trafik geçmişine dair çarpıcı detaylar gündeme geldi.

8 KİŞİ HAYATINI KAYBETTİ

Kaza, gece saatlerinde Aydın-Denizli Otoyolu’nun Tırkaz Mahallesi yakınlarında meydana geldi. İzmir-Antalya seferini yapan Pamukkale Turizm’e ait yolcu otobüsü, sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu kontrolden çıkarak bariyerlere çarptı. Çarpmanın etkisiyle çıkan yangın kısa sürede aracı sardı.

denizli.png

İhbar üzerine bölgeye sağlık, itfaiye, polis ve jandarma ekipleri sevk edildi. Faciada 1’i bebek olmak üzere toplam 8 kişi yaşamını yitirirken, 33 kişi yaralandı. Yaralılar çevredeki hastanelere kaldırılarak tedavi altına alındı.

BEBEĞİNİ KORUMAK İÇİN ÜZERİNE KAPANDI

Kazada sürücü Mustafa Fevzi Merdun ile yolcular Merve Erik, Fatma Kartal, Gülitay Boğa, Zehra Eyiol, Hayriye Arıkan ve Civan Şen hayatını kaybetti. Yaşamını yitirenler arasında, kaza anında 9 aylık oğlu Eyüp Miraç Şen’i korumak için üzerine kapanan baba da yer aldı.

Hastaneye kaldırılan yaralılardan 17’si taburcu edilirken, tedavisi devam eden 16 kişiden 2’sinin durumunun ağır olduğu bildirildi.

denizli-acil.png

KAPILARIN AÇILMAMASI FACİAYI BÜYÜTTÜ

İlk belirlemelere göre yangının, otobüsün bariyerlere sürtünmesi sonucu çıktığı değerlendiriliyor. Alevlerin kısa sürede yayılması nedeniyle bazı yolcular camları kırarak dışarı çıkmayı başarırken, kapıların açılmaması can kaybının artmasına neden oldu.

Kazanın kesin nedeninin belirlenmesi için çalışmalar sürüyor. Ancak takograf cihazı ile araç kamerasının yangında kullanılamaz hale gelmesi soruşturmayı zorlaştırıyor.

denizli-kaza.png

ŞOFÖRÜN KAZADAN DAKİKALAR ÖNCE ARACI KONTROL ETTİĞİ İDDİASI

Yaralı yolcuların jandarmaya verdiği ifadelerde, sürücü Mustafa Fevzi Merdun’un kazadan yaklaşık 20 dakika önce araçta yaşanan bir arıza nedeniyle otobüsü emniyet şeridine çektiği belirtildi. İddiaya göre sürücü, araçtan inerek kontrol yaptıktan sonra yolculuğa devam etti.

mustafa-fevzi-merdun.png

36 TRAFİK CEZASI ALDIĞI ORTAYA ÇIKTI

Soruşturma kapsamında değerlendirilen bilgiler arasında sürücünün trafik sicili de yer aldı. İddialara göre kazanın sürücünün uyuması ya da dikkat dağınıklığı nedeniyle meydana gelmiş olabileceği üzerinde durulurken, Merdun’un geçmişte alkollü araç kullanmak da dahil olmak üzere toplam 36 trafik cezası aldığı öğrenildi.

Kazanın kesin nedeni yapılacak teknik incelemelerin ardından netlik kazanacak.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.