Bursa’da korkutan olay: Aynı mahalleden 45 kişi hastanelik oldu
Bursa’nın Orhaneli ilçesinde içme suyu hattındaki arıza sonrası kullanılan taşıma suyu, zehirlenme şüphesine yol açtı. Aralarında çocukların da bulunduğu yaklaşık 45 kişi mide bulantısı ve kusma şikayetleriyle hastaneye kaldırıldı.
Bursa’nın Orhaneli ilçesine bağlı Firuz Mahallesi’nde yaşanan su arızasının ardından çok sayıda kişi zehirlenme şüphesiyle hastanelere başvurdu. Olay sonrası bölgede inceleme başlatıldı.
SU HATTINDAKİ ARIZA SONRASI SORUN BAŞLADI
İddiaya göre mahalleye içme suyu sağlayan şebeke hattındaki pompalarda meydana gelen arıza nedeniyle depolardaki su tükendi. Bayramın ilk iki gününde çeşmelerden su akmaması üzerine vatandaşlar ihtiyaçlarını çevredeki pınarlardan taşıdıkları suyla karşılamaya başladı.
Bir süre sonra mahallede yaşayan bazı kişilerde mide bulantısı, kusma ve halsizlik şikayetleri ortaya çıktı.
45 KİŞİ HASTANEYE KALDIRILDI
Dün akşam saatlerinden itibaren rahatsızlanan yaklaşık 45 kişi, ambulanslar ve özel araçlarla Orhaneli Devlet Hastanesi’ne götürüldü.
Bazı vatandaşların tedavileri ayakta yapılırken, durumu daha ciddi olan kişilerin Bursa merkezdeki hastanelere sevk edildiği öğrenildi.
ÇEŞMELERDEN KİRLİ SU AKTIĞI İDDİASI
Mahallede aşırı kullanım nedeniyle su depolarındaki seviyenin kritik düzeye düştüğü belirtildi. Bazı evlerde su kesintileri yaşandığı, bazı çeşmelerden ise çökelti nedeniyle kirli su aktığı öne sürüldü.
Vatandaşlar, özellikle taşıma su kullanımının ardından rahatsızlıkların arttığını ifade etti.
NUMUNELER İNCELENİYOR
Olayın ardından yetkililer tarafından inceleme başlatıldı. Sağlık ve belediye ekiplerinin içme suyu depoları ile şebekeden numune aldığı bildirildi.
Su kaynaklı bir zehirlenme olup olmadığının yapılacak analizlerin ardından netlik kazanacağı öğrenildi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.