Bilecik'te 1400 yıldır akan mucize: 4 farklı çeşmeden 4 ayrı hastalığa çare fışkırıyor

Bilecik'te 1400 yıldır akan mucize: 4 farklı çeşmeden 4 ayrı hastalığa çare fışkırıyor

Bilecik'in Osmaneli ilçesinde bulunan Prof. Dr. Yunus Söylet Tesisleri'ndeki 4 farklı çeşmeden akan suların gizemi görenleri hayrete düşürüyor. 1400 yıldır akan ve her birinin tadı farklı olan bu suların, pek çok hastalığa şifa olduğu belirtiliyor.

Bilecik’in Osmaneli ilçesinde yer alan ve halk arasında "İçmeler" olarak bilinen Prof. Dr. Yunus Söylet Tesisleri, doğanın sunduğu eşsiz bir mucizeye ev sahipliği yapıyor. İstanbul-Antalya kara yolu üzerinde, ilçe merkezine 8 kilometre mesafede bulunan tesisteki yan yana 4 farklı çeşmeden akan suların tadı birbirinden tamamen farklı. Yaklaşık 1400 yıldır aynı bölgeden kaynayan bu suların; böbrek, safra kesesi, mide rahatsızlıkları ve egzama gibi deri hastalıklarına iyi geldiğine inanılıyor.

HER MUSLUKTAN AYRI BİR ŞİFA AKIYOR

Osmaneli Belediyesi tarafından 2017 yılında modernize edilerek kapsamlı bir tesis haline getirilen İçmeler, sağlık turizminin yeni gözdesi oldu. Tesisteki 4 ayrı musluk, farklı mineral yapıları sayesinde 4 ayrı rahatsızlığın hafifletilmesi amacıyla kullanılıyor. Geleneksel olarak yüzyıllardır şifa arayanların uğrak noktası olan bölge, artık profesyonel bir turizm tesisi olarak hizmet veriyor.

4-cesme.png

KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI ONAYLI DOĞA CENNETİ

Tesisin sunduğu imkanlar ve suların yoğun ilgi görmesi hakkında bilgi veren Tesis Koordinatörü Abdullah Tetik, alanın hem bir şifa merkezi hem de doğa ile iç içe bir dinlenme noktası olduğunu belirtti. Tetik, yürütülen çalışmaları şu sözlerle aktardı:

"Burada çok özel ve kaliteli bir su kaynağımız var. İnsanlar bu suların rahatsızlıklarına iyi geldiğini belirterek yoğun rağbet gösteriyor. Biz de misafirlerimizin doğanın kalbinde huzurla konaklayabilmesi için bu alanı modern bir mesire ve konaklama merkezine dönüştürdük. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile İl Müdürlüğü'nden işletme belgelerimizi alarak burayı resmen turizme kazandırdık."

80 YATAK KAPASİTESİYLE ZİYARETÇİLERİNİ AĞIRLIYOR

Toplamda 80 yatak kapasitesine sahip olan İçmeler Tesisi, misafirlerine sadece su değil, aynı zamanda izole bir tatil imkanı da sunuyor. Koordinatör Tetik, "Ziyaretçilerimiz buraya gelerek hem sağlık ihtiyaçlarını karşılıyor hem de konaklayarak şehir stresinden uzaklaşıyor. Doğanın içinde zinde bir şekilde evlerine dönüyorlar. Bu suların geçmişi 1400 yıla dayanıyor ancak 1950 yılından beri düzenli olarak çeşmelerden akıtılıyor. Çeşme sistemine geçildikten sonra rağbet katlanarak arttı. Tüm vatandaşlarımızı bu doğal güzelliği ve şifayı yerinde görmeye davet ediyoruz" dedi.

"SEDEF HASTASIYDIM, BURADA ŞİFA BULDUM"

Tesisin müdavimleri arasında çevre illerden gelen çok sayıda vatandaş yer alıyor. Şifa bulmak amacıyla Sakarya’dan düzenli olarak tesise geldiğini belirten Adnan Ön, "Ben sedef hastasıydım, bu sular sayesinde şifa buldum. O yüzden sürekli burayı ziyaret ediyorum" diyerek memnuniyetini dile getirdi.

Yoldan geçerken şans eseri tesisi fark eden bir başka vatandaş ise, "Buranın methini uzun yıllardır duyuyorduk. Sakarya'dan yola çıkmıştık, geçerken uğrayıp bu şifalı suları yerinde deneyimlemek istedik" şeklinde konuştu.

Kaynak:İHA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.