Bakan Uraloğlu açıkladı: Seyahat süresi üçte bire düşüyor

Bakan Uraloğlu açıkladı: Seyahat süresi üçte bire düşüyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Antalya-Alanya Otoyolu Projesi’nde çalışmaların sürdüğünü açıkladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Antalya-Alanya Otoyolu Projesi’nde yapım çalışmalarının yoğun şekilde devam ettiğini açıkladı. Projenin tamamlanmasıyla mevcut güzergâhta yaklaşık 2,5 saat süren ulaşımın 36 dakikaya düşmesi hedefleniyor.

Bakan Uraloğlu, Antalya’nın turizm, tarım ve ticaret alanlarındaki stratejik konumuna dikkat çekerek, artan ulaşım ihtiyacına cevap verecek otoyolun bölgenin ekonomik ve sosyal hareketliliğine önemli katkı sağlayacağını belirtti. Yeni otoyol sayesinde yerli ve yabancı turistlerin bölgeye daha hızlı ve konforlu ulaşım sağlayacağını ifade etti.

Kent merkezindeki trafik yükünün hafifleyeceğini kaydeden Uraloğlu, Antalya ile Alanya arasındaki mevcut güzergâhta yoğun araç trafiği ve sinyalizasyon kaynaklı gecikmeler yaşandığını söyledi. Projenin, çevre illerden gelen araçların şehir merkezine girmeden transit geçiş yapmasına da imkan tanıyacağını dile getirdi.

Toplam 122 kilometre uzunluğunda planlanan proje 84 kilometrelik ana gövde ve 38 kilometrelik bağlantı yollarından oluşuyor. Otoyolun, her iki yönde üçer şeritli ana yol ile bağlantı yollarında toplam dört şeritli olarak inşa edildiği bildirildi. Güzergâhın Serik Kavşağı’ndan başlayıp Konaklı’nın kuzeyindeki Alanya Batı Kavşağı’nda sona ereceği açıklandı.

Projede 7 kavşak, 5 tünel ve 16 viyadük yer alıyor. Bakan Uraloğlu, toplam 4 bin 365 metre uzunluğundaki 5 tünelde kazı, destekleme ve beton çalışmalarının sürdüğünü belirtirken, 16 viyadüğün 14’ünde de temel, fore kazık ve beton imalatlarının devam ettiğini aktardı. Ayrıca 13 altgeçit, üstgeçit ve köprü ile 38 menfezde çalışmaların sürdüğü kaydedildi.

Uraloğlu, otoyolun devreye girmesiyle yıllık 23 milyar lirası zaman tasarrufu, 900 milyon lirası ise akaryakıt tasarrufu olmak üzere toplam 23,9 milyar liralık ekonomik katkı sağlanacağını açıkladı. Projenin karbon salınımını da yılda yaklaşık 47 bin ton azaltmasının beklendiğini ifade etti.

Antalya-Alanya Otoyolu’nun ilerleyen yıllarda hayata geçirilmesi planlanan Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya otoyollarıyla entegre edilmesi hedefleniyor. Böylece İzmir, İstanbul ve Avrupa sınırına kadar uzanan kesintisiz otoyol ağının oluşturulması amaçlanıyor.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.