Atatürk'ün "Gazi" imzasından esinlenmişti: 80 yaşındaki emekli subaydan üniversiteye tarihi dava
Gazi Üniversitesi’nin logosunu 1982'de Atatürk’ün "Gazi" imzasından esinlenerek çizen 80 yaşındaki Kenan Kökkaya, internette ismini göremeyince tescil mücadelesi başlattı. Üniversitenin "Belge yok" yanıtı ise emektar tasarımcıyı derinden üzdü.
Türkiye'nin en köklü eğitim kurumlarından biri olan Gazi Üniversitesi'nin kurumsal logosunun arkasından, tam 44 yıl sonra gün yüzüne çıkan hüzünlü bir tescil mücadelesi çıktı. 1982 yılında, o dönemin Milli Güvenlik Konseyi Genel Sekreteri Necdet Üruğ'un emir subaylığını yürüten Kenan Kökkaya, paşaya getirilen bir Tıp Bayramı davetiyesinde yeni kurulan üniversitenin ambleminin eksik olduğunu fark etti. Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Namık Kemal Baran'a şakayla karışık, "Müsaade ederseniz logoyu ben çizeyim" diyen Kökkaya, dekanın onay vermesiyle kolları sıvadı.
İLHAM KAYNAĞI MASASINDA DURAN "NUTUK" KİTABI OLDU
Davetiyeyi inceledikten sonra odasındaki çalışma masasında duran "Nutuk" kitabını açan Kenan Kökkaya, kitabın hemen başında yer alan Mustafa Kemal Atatürk'ün kendi el yazısıyla attığı "Gazi" imzasından ilham aldı. Bu imzanın, yeni kurulan üniversitenin kimliğini en iyi yansıtacak ana öğe olduğuna karar vererek çizimini tamamladı ve dekanlığa teslim etti. Üniversite yönetiminin açtığı yarışmada diğer tasarımları geride bırakarak birinci seçilen logonun ardından Kökkaya, kurucu rektör Prof. Dr. Şakir Akça tarafından senato toplantısına davet edilerek teşekkür plaketiyle ödüllendirildi.

İNTERNETTEKİ GERÇEKLE YIKILDI: "İSMİME DAİR HİÇBİR BİLGİ YOK"
Aradan geçen onlarca yılın ardından Kenan Kökkaya’nın oğlu, internet ortamında Gazi Üniversitesi logosunun kime ait olduğuna dair bir araştırma yaptı. Arama motorlarında tasarıma dair hiçbir isim veya bilgiye rastlayamayan aile büyük bir şaşkınlık yaşadı. Bunun üzerine 80 yaşındaki Kökkaya, elindeki tarihi plaketin fotokopisini ve olayın detaylı açıklamasını ekleyerek tescil talebiyle Gazi Üniversitesi Rektörlüğü'ne resmi bir mektup gönderdi.

ÜNİVERSİTEDEN GELEN CEVAP EMEKTAR SUBAYI ÜZDÜ
Üniversitenin Basın Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nden gelen resmi yanıt ise emektar subayı derinden yaraladı. Rektörlükten gönderilen yazıda, kurum içi yapılan arşiv araştırmalarında logonun Kenan Kökkaya’ya ait olduğuna dair herhangi bir bilgi ya da belgeye rastlanmadığı ifade edildi. Aldığı olumsuz yanıt karşısında büyük bir üzüntü yaşayan Kökkaya, haklı mücadelesinden vazgeçmeyeceğini belirtti.

"TEK AMACIM ÇOCUKLARIMA VE TORUNLARIMA MANEVİ MİRAS BIRAKMAK"
Gazi Üniversitesi'nden hiçbir maddi ya da finansal talebinin olmadığını ve gelecekte de olmayacağını özellikle vurgulayan Kenan Kökkaya, amacının sadece adalet olduğunu söyledi. Amblemin kendi adına tescil edilmesini isteyen 80 yaşındaki Kökkaya, "Sonuçta bu logo için hiçbir talebim yok. Ama manevi yönden çocuklarıma ve torunlarıma onurlu bir miras kalsın diye logonun resmi olarak adıma tescillenmesini bekliyorum" diyerek yetkililere seslendi.
Kaynak:DHA
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.