Atatürk silüeti bu yıl da görüldü
Yayınlanma:
Ardahan'ın Damal ilçesinde her yıl yaz aylarında ortaya çıkan doğal Atatürk silüeti bu yıl da görüldü.
Ardahan’ın Damal ilçesinde her yıl yaz aylarında ortaya çıkan ve büyük ilgi gören doğal Atatürk silüeti, bu yıl da yeniden görüldü. Son günlerde etkili olan yağışların ardından havanın açılmasıyla birlikte dağ yamacında oluşan silüet vatandaşlar tarafından izlenmeye başlandı.
Doğal ışık ve gölge oyunlarıyla ortaya çıkan silüetin, hava koşullarının elverişli olduğu günlerde temmuz ayının sonuna kadar gözlemlenebileceği belirtildi.
İlk kez 1954 yılında çoban Adıgüzel Kırmızıgül tarafından fark edilen silüet, 1975 yılında çekilen bir fotoğraf sayesinde Türkiye genelinde tanındı. Bölgedeki doğa olayı, her yıl düzenlenen “Atatürk’ün İzinde ve Gölgesinde Damal Şenlikleri” kapsamında çeşitli etkinliklerle kutlanıyor.
Kaynak:Ajanslar
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.