90 suçlu Türkiye'ye getirildi: 42'si kırmızı bültenle aranıyordu

90 suçlu Türkiye'ye getirildi: 42'si kırmızı bültenle aranıyordu

İçişleri Bakanlığı, kırmızı bülten ve ulusal seviyede aranan toplam 90 kişinin 16 ülkede yakalanarak Türkiye’ye getirildiğini açıkladı.

İçişleri Bakanlığı, uluslararası ve ulusal düzeyde aranan çok sayıda şüphelinin yakalanarak Türkiye’ye getirildiğini açıkladı. Bakanlık verilerine göre kırmızı bültenle aranan 42 kişi ile ulusal seviyede hakkında arama kararı bulunan 48 kişi, yürütülen operasyonlar sonucunda farklı ülkelerde yakalandı.

Söz konusu kişilerin 16 farklı ülkede güvenlik güçleriyle koordineli çalışmalar neticesinde ele geçirildiği belirtildi. Yakalamaların en yoğun gerçekleştiği ülke Gürcistan olurken, Almanya, Bulgaristan, Yunanistan, Hollanda, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Avusturya, Belarus, Birleşik Krallık, İtalya, Japonya, Kırgızistan, Kuzey Makedonya, Moldova, Tayland ve Ukrayna da operasyonların yürütüldüğü ülkeler arasında yer aldı.

Bakanlık açıklamasında, Emniyet Genel Müdürlüğü Interpol-Europol Daire Başkanlığı koordinasyonunda; KOM, İstihbarat, Narkotik Suçlarla Mücadele, Siber Suçlarla Mücadele, Asayiş ve Terörle Mücadele birimlerinin ortak çalıştığı vurgulandı. Yurt dışına kaçtığı tespit edilen şüphelilerin izlerinin titizlikle takip edildiği ve ilgili ülkelerin kolluk kuvvetleriyle iş birliği içinde operasyonların gerçekleştirildiği ifade edildi.

Açıklamada, yakalanan kişilerin Türkiye’ye iadesinin sağlandığı ve suç örgütleri, uyuşturucu ticareti ve farklı suç türleriyle bağlantılı şahısların iadesine yönelik çalışmaların sürdüğü kaydedildi. Adalet Bakanlığı başta olmak üzere süreçte görev alan tüm birimlere teşekkür edildi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.