16 yıl önce bebeğini çöpe atmıştı: O annenin ifadesi ortaya çıktı

16 yıl önce bebeğini çöpe atmıştı: O annenin ifadesi ortaya çıktı

Manisa'da 2010 yılında çöplükte ölü bulunan kız bebeğe ilişkin 16 yıl sonra yürütülen soruşturmada anneye ulaşıldı. Gözaltına alınan şüpheli, bebeğini öldürmediğin birinin alması maksadıyla konteynere koyduğunu belirtti.

Manisa'da 2010 yılında bir çöp poşeti içerisinde ölü bulunan kız bebeğe ilişkin dosyada 16 yıl sonra önemli bir gelişme yaşandı. Yeniden açılan soruşturma kapsamında bebeğin annesi olduğu belirlenen Berin Dikbaş'ın ifadesine ulaşıldı. Şüpheli anne, bebeğini öldürmediğini öne sürerek, "Birinin bulup sahiplenmesini istedim. Sonradan bulup yanıma alırım diye düşündüm" dedi.

DOSYA 16 YIL SONRA YENİDEN AÇILDI

3 Nisan 2010'da Manisa'nın Turgut Özal Mahallesi'ndeki çöplükte hurda toplayan bir kişi tarafından çöp poşeti içinde bulunan kız bebeğin ölümüyle ilgili başlatılan soruşturma yıllarca sonuçsuz kaldı. Yapılan otopside bebeğin kafa ve vücut travmasına bağlı olarak yaşamını yitirdiği belirlenmişti.

Faili meçhul cinayetlerin yeniden incelenmesine yönelik çalışmalar kapsamında dosya 2026 yılında tekrar ele alındı. Sağlık Bakanlığı kayıtları üzerinde yapılan detaylı incelemeler sonucunda, 1990 doğumlu Berin Dikbaş'ın olay döneminde İzmir'de bir kız bebek dünyaya getirdiği ancak bebeğin nüfusa kaydedilmediği tespit edildi.

"HAMİLE OLDUĞUMU SÖYLEDİĞİMDE BANA İNANMADI"

Yakalanarak gözaltına alınan Berin Dikbaş, ifadesinde bebeğin evlilik dışı ilişkisinden dünyaya geldiğini anlattı. Hamile olduğunu öğrendikten sonra bebeğin babası olduğunu ileri sürdüğü Orhan Aktaş'a durumu söylediğini belirten Dikbaş, Aktaş'ın kendisine inanmadığını ve daha sonra ortadan kaybolduğunu öne sürdü.

Ailesine hamileliğini söylemediğini ifade eden Dikbaş, doğum sancıları başlayınca tek başına İzmir'e giderek hastanede doğum yaptığını, birkaç gün sonra bebeğiyle birlikte Manisa'ya döndüğünü anlattı.

"BİRİNİN BULUP SAHİPLENMESİNİ İSTEDİM"

Şüpheli anne, bebeği çöp konteynerinin içine değil, yanındaki bir noktaya bıraktığını savunarak şu ifadeleri kullandı:

"Bebeği emzirdim, uyuyordu. Üzerine kıyafetlerini örttüm. Amacım birinin bulup sahiplenmesiydi. Ona zarar vermedim. Bıraktığımda hayattaydı."

Dikbaş, bebeğin ölümünü ise yıllar sonra emniyet görevlilerinden öğrendiğini öne sürdü.

"SONRADAN BULUP YANIMA ALMAYI DÜŞÜNDÜM"

Olayın ardından Çocuk Esirgeme Kurumu çevresinde dolaşarak çocuğundan haber almaya çalıştığını iddia eden Dikbaş, "Bebeği öldürmedim. Eve götüremezdim. Sonradan bulup yanıma alırım diye düşündüm" dedi.

BABANIN İFADESİ DE ALINDI

Bebeğin babası olduğu değerlendirilen Orhan Aktaş ise tanık sıfatıyla verdiği ifadede Berin Dikbaş ile kısa süreli bir ilişki yaşadıklarını doğruladı. Hamilelik haberini aldığında çocuğun kendisinden olduğuna ihtimal vermediğini belirten Aktaş, daha sonra bebeğin aldırıldığı yönünde duyum aldığını söyledi.

İKİ ŞÜPHELİ HAKKINDA GÖZALTI KARARI

Soruşturma kapsamında Berin Dikbaş'ın kardeşi Gurbet Çınar'ın da ifadesine başvuruldu. Çınar'ın, doğumdan sonra ablasıyla birlikte hareket ettiklerini söylediği öğrenildi.

Berin Dikbaş ile Gurbet Çınar hakkında "altsoyu kasten öldürme" suçlamasıyla gözaltı kararı verilirken, iki şüphelinin Manisa Cumhuriyet Başsavcılığı'na sevk edileceği bildirildi.

Soruşturmaya ilişkin adli süreç devam ediyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.