Milyonlarca araç sahibini ilgilendiren karar: O ekipmanlar ceza kapsamından çıkarıldı
Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği’nde yapılan düzenlemeyle, ön cama monte edilen telefon tutucuları, araç kameraları ve navigasyon ekranları ceza kapsamı dışında bırakıldı.
Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği'nde yapılan kapsamlı değişiklikler, sürücülerin uzun süredir merak ettiği ve tartıştığı birçok soru işaretini giderdi. Yeni düzenleme, araç içi dijital ekranlardan ses sistemlerine kadar pek çok alanda net kurallar getirdi.
TELEFON TUTUCULARI VE NAVİGASYONA YASAL STATÜ
Yönetmelik, sürücülerin sürüş güvenliğini destekleyen teknolojik ekipmanlara yasal güvence sağladı. Yapılan düzenlemeyle; direksiyon simidi veya gösterge panelinin en üst seviyesinden itibaren 5 santimetreyi geçmeyen yükseltiler, ön cama monte edilen araç kameraları ve telefon tutucular açıkça istisna kapsamına alındı.
Böylece navigasyon kullanımı ve güvenlik kamerası yerleşimi yasal statüye kavuştu. Ayrıca dikiz aynasına asılan koku gibi aksesuarların kullanım sınırları da nesnel ölçülerle belirlenirken, fabrika çıkışlı ekranlar da ceza muafiyeti kapsamına alındı.
SES SİSTEMLERİNE "KAMU HUZURU" KRİTERİ
Araç içi ses sistemleri konusunda da standartlar yeniden oluşturuldu. Bagaj kısmında 1 adet maksimum 45 Hz subwoofer ve 1 adet maksimum 300 watt amplifikatör (amfi) bulundurulması serbest bırakıldı.
Ses sistemlerinden dolayı ceza kesilebilmesi ise iki şarta bağlandı:
- Sesin araç dışına taşarak kamunun huzurunu bozması
- Bu durumun yetkililerce somut bir şekilde kayıt altına alınması
ARAÇ İÇİ EKRANLARIN KULLANIMI NETLEŞTİ
Yeni mevzuat, araç içi dijital ekranların kullanım amaçlarını da açıkça tanımladı. Sürüş, park veya navigasyon yardımı amacıyla kullanılan cihazlar ile araç içi ve dışı kameralar, kayıt cihazları ve sistem ayarlarına ilişkin ekranların kullanımı tamamen serbest hale getirildi.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.