Deprem uzmanı Ahmet Ercan'dan AFAD ve Kandilli'ye tepki
Ege Denizi’nde meydana gelen depremi AFAD ve Kandilli farklı büyüklük ve merkez üssüyle duyururken, Prof. Dr. Ahmet Ercan duruma tepki göstererek “Bu karmaşa artık sona ermeli” dedi.
Ege Denizi’nde sabah saatlerinde meydana gelen deprem, resmi kurumların farklı açıklamaları nedeniyle tartışma konusu oldu. Deprem verilerini paylaşan AFAD ve Kandilli Rasathanesi’nin, sarsıntının büyüklüğü ve merkez üssüne ilişkin farklı bilgiler vermesi dikkat çekti.
AFAD, depremin Muğla’nın Datça açıklarında 4.9 büyüklüğünde meydana geldiğini duyururken, Kandilli Rasathanesi ise sarsıntının büyüklüğünü 5.1 olarak açıkladı ve merkez üssünü Rodos ile Girit adaları açıkları olarak bildirdi.
AHMET ERCAN'DAN BÜYÜK TEPKİ
Verilerdeki farklılık kamuoyunda kafa karışıklığına neden olurken, deprem bilimci Prof. Dr. Ahmet Ercan sosyal medya hesabından yaptığı açıklamayla duruma tepki gösterdi.
Ercan, iki kurum arasındaki farklılığa dikkat çekerek, aynı deprem için hem konum hem de büyüklük bilgilerinin değişiklik göstermesini eleştirdi. “Artık bu karmaşa bitsin” ifadelerini kullanan Ercan, deprem verilerinde tek ve uyumlu bir sistemin önemine vurgu yaptı.
Ercan'ın paylaşımı söyle:
Olacak iş değil. Türkiye’nin iki Saygın kurumu, AFAD ve KANDİLLİ iyi geceler olan bir denizi bakanı nasıl farklı konumlarda veriyorlar. Biri Datça açıklarında, Biri Rodos Girit adaları altında. Yetmedi biri depremi 4.9, biri 5,1 olarak veriyor. Artık bu karmaşa bitsin.

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.