"Bu kadarına da pes" dedirten boşanma: Sifonu çekme diyen koca kusurlu bulundu
Yargıtay, eşine "sifonu çektin", "ışığı yaktın" diyerek aşırı tasarruf dayatan ve temel ihtiyaçları kısıtlayan tarafı kusurlu buldu. Bu karar, aşırı cimriliğin boşanma ve tazminat nedeni olabileceğini gösterdi.
Evliliğinde aşırı cimrilik ve tasarruf baskısı nedeniyle sorunlar yaşayan K.L., boşanma talebiyle Aile Mahkemesi'nin kapısını çaldı. Davacı kadın, eşinin evde misafir ağırlanmasına izin vermediğini, ortak yaşam alanının temel ihtiyaçları karşılamaktan uzak olduğunu ve sürekli tasarruf baskısı altında tutulduğunu iddia etti.
"ÇAY DEMLEMEME İZİN VERMİYORDU"
Dava dilekçesinde yaşadığı baskıları detaylandıran K.L., eşinin kendisini "banyonun ışığını fazla yaktın", "sifonu gereksiz yere çektin" gibi bahanelerle azarladığını ve zaman zaman evden kovduğunu öne sürdü. Evde gıda ve temizlik malzemelerinin dahi yeterince bulunmadığını savunan kadın, evde tek bir patates dahi kalsa yeni alışveriş yapılmadığını, çay demlemesine bile izin verilmediğini belirtti. Mağdur eş, ayrıca kocasının kişisel bakımına özen göstermediğini ve kendisini aldatabileceğine yönelik imalarda bulunduğunu iddia etti.
YAŞAM KOŞULLARINI KISITLAMA BOŞANMA VE TAZMİNAT SEBEBİ
Evlilik birliğinin temelinden sarsıldığını ifade eden K.L., boşanmanın yanı sıra yoksulluk nafakası ile maddi ve manevi tazminat talebinde bulundu. Yargıtay tarafından yapılan değerlendirmede, eşi aşırı tasarruf gerekçesiyle temel ihtiyaçlardan mahrum bırakmanın ve yaşam koşullarını kısıtlamanın boşanma ve tazminat sebebi sayılabileceği vurgulandı.
Kaynak:İHA
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.