Ankara’da NATO Zirvesi nedeniyle kapatılacak yollar için alternatif güzergahlar
Başkent Ankara, 7-8 Temmuz 2026 tarihlerinde gerçekleştirilecek olan tarihi 36. NATO Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi öncesinde adeta "diplomatik OHAL" moduna geçiyor.
Cumhurbaşkanlığı Külliyesi çevresinde bulunan Cumhurbaşkanlığı Bulvarı, Alparslan Türkeş Caddesi ve Beştepe Caddesi gibi ana omurgalar iki gün boyunca tamamen sivil trafiğe kapatılacağı için bu bölgeden geçişler imkansız olacak. Sürücülerin bu hattı baypas etmek adına Eskişehir Yolu (Dumlupınar Bulvarı) üzerindeki açık köprülü kavşakları kullanması veya Anadolu Bulvarı üzerinden doğrudan İstanbul Yolu istikametine saparak Beştepe iç kordonuna hiç girmemesi gerekiyor. Söğütözü istikametine gitmek isteyenler ise Sabancı Bulvarı'nın açık olan dış çeper bağlantı yollarını takip ederek yollarına devam edebilirler.
Dünya liderlerinin konaklayacağı Tahran Caddesi, İran Caddesi, Tunalı Hilmi ve Arjantin Caddesi çevresindeki geniş güvenlik çemberi, Atatürk Bulvarı'nın Sıhhiye ile Çankaya arasındaki gövdesini de etkileyecek. Bu bölgede seyahat edecek vatandaşların kapatılan Cinnah veya Atatürk Bulvarı yerine Hoşdere Caddesi, Dikmen Caddesi veya İncesu Dere boyu hattını kullanması merkez akışını rahatlatacaktır. Gaziosmanpaşa ve Kırkkonaklar yönünden gelecek sürücülerin ise Turhan Güneş Bulvarı üzerinden Çevre Yolu'na bağlanması şehir içi yoğunluğa takılmalarını engelleyecektir.
Esenboğa Havalimanı yolu (Özal Bulvarı), Konya Yolu (Mevlana Bulvarı) ve Malazgirt Bulvarı gibi dev arterler sadece liderlerin geçiş anlarında anlık olarak trafiğe kapatılıp hemen ardından yeniden açılacak. Bu kısa süreli kilitlenmelerden kaçınmak isteyen sürücülerin Ankara Çevre Yolu'nun dış hatlarını aktif olarak kullanması büyük önem taşıyor. Kuzeyden güneye ya da doğudan batıya geçiş yapacak olan transit araçların şehir merkezine giren bulvarlar yerine, Samsun Yolu ve İstanbul Yolu bağlantılı dış çevre otoban hatlarına yönelmesi en pratik kaçış rotası olarak öne çıkıyor.
İhtiyaç halinde yedek güvenli alan ilan edilen Üniversiteler Mahallesi, İhsan Doğramacı Bulvarı ve Bilkent iç yollarının kapatılması durumunda, ODTÜ ve Hacettepe aksındaki sürücülerin Eskişehir Yolu'nun ana gövdesinden ayrılmaması gerekiyor. Kampüs içi bağlantıları kullanmayı planlayan vatandaşların, İncek Bulvarı üzerinden Angora Bulvarı hattına saparak batı aksına paralel yollardan ulaşım sağlaması Valilik tarafından önerilen çözümler arasında yer alıyor.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.