46 yıldır bağımlılığından vazgeçemiyor! 64 yaşındaki ‘Dede’ Türkiye’yi köşe bucak geziyor
Erzurumspor sevdasını hayatının merkezine koyan 64 yaşındaki Erdem Alan, tam 46 yıldır mavi-beyazlı renklerin peşinden Türkiye'yi köşe bucak geziyor.
Futbol dünyası, endüstriyel çağın tüm soğukluğuna rağmen kalplere dokunan saf ve samimi taraftarlık hikayelerine sahne olmaya devam ediyor. Bu hikayelerin en çarpıcı örneklerinden biri, Erzurum'un Uzundere ilçesinde doğan ve ömrünü mavi-beyaz armaya adayan Erdem Alan'a ait. Kamu görevine başladığı 1980'li yıllardan bu yana Erzurumspor'u bir an olsun yalnız bırakmayan Alan, maddi imkansızlıklara ve ilerleyen yaşına meydan okuyor.
TOKAT'TA BAŞLAYAN AŞK
Erdem Alan'ın Erzurumspor ile kurduğu kopmaz bağ, memleketinden uzakta görev yaptığı 1980'li yıllarda, Tokat'ta filizlendi. Sıla hasretini memleketinin takımını destekleyerek dindiren Alan, Erzurum'a tayini çıktıktan sonra bu bağlılığı bir yaşam biçimine dönüştürüdü. Yıllar içinde kulübün yaşadığı her türlü ekonomik ve sportif dalgalanmaya şahitlik etmesine rağmen armaya olan sadakatinden tek bir ödün bile vermedi.

OTOSTOPLA DEPLASMANA GİDİYOR
Kısıtlı bütçesine rağmen hiçbir deplasman müsabakasını kaçırmamak için büyük fedakarlıklar yapan "Dede", yolculuklarının çoğunu otostop çekerek ya da şoförlerle sıkı pazarlıklar yaparak gerçekleştiriyor. Şanlıurfa'dan Adana'ya kadar uzanan deplasman rotalarında cebindeki son parayla yollara düşen Alan, kimi zaman şehirlerarası otobüs terminallerinde günlerce sabahlamak zorunda kalıyor. Yolda karşılaştığı yardımsever polisler ve duyarlı vatandaşlar sayesinde Erzurum'a dönmeyi başaran vefakar taraftar, "Nefesimin son damlasına kadar bu takımın peşinden gideceğim" diyerek kararlılığını vurguluyor.
"EKMEK AL DİYE ARADIM, KOCAELİ'NDEN İSTANBUL'A GİDİYORDU"
Erdem Alan'ın bu önlenemez futbol tutkusunun en büyük ortaklarından ve destekçilerinden biri de şüphesiz 38 yıllık hayat arkadaşı Zennure Alan. Eşinin kahve, sigara ya da alkol gibi hiçbir alışkanlığının olmadığını, tek lüksünün Erzurumspor olduğunu belirten Zennure Hanım, geçmişte yaşanan komik bir anıyı şu sözlerle aktarıyor: "Bir gece evde ekmek kalmadığı için onu arayıp 'Dadaş gelirken ekmek al' dedim. Meğer o sırada Kocaeli'ni geçmiş, İstanbul deplasmanına doğru yoldaymış. Güldüm ve 'Git' dedim. O kafaya koyduğunu mutlaka yapar."

"ŞU AN PES ETME ZAMANI DEĞİL"
Trendyol 1. Lig'de zirve mücadelesi veren ve liderlik koltuğunda oturan Erzurumspor FK'nin bu sezon Süper Lig vizesi alacağına tüm kalbiyle inanan Erdem Alan, camiaya da önemli mesajlar gönderdi. Kulüp başkanının ve yönetim kurulunun gece gündüz demeden çok büyük bir emek harcadığını ifade eden usta taraftar, "Şu an pes etme zamanı değil. Şehir olarak kenetlenmeli, birlik ve beraberlik içinde hareket etmeliyiz. Sonunda inşallah hak ettiğimiz yere, Süper Lig'e yükseleceğiz" diyerek takıma olan sarsılmaz güvenini dile getirdi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.