SSK ve BAĞ-KUR emeklisinin zam hesabı değişti: 3 senaryo belli oldu
Emeklilerin Ocak 2027 zammı için ilk üç aylık veri belli oldu. SSK ve BAĞ-KUR emeklilerinin temmuz-eylül dönemindeki kümülatif oranı yüzde 5,57’ye ulaştı.
Milyonlarca emeklinin Ocak 2027’de alacağı zam için hesaplamalar başladı. Eylül ayı enflasyonunun açıklanmasıyla SSK ve BAĞ-KUR emeklilerinin yılın ikinci yarısındaki ilk üç aylık enflasyon farkı yüzde 5,57’ye ulaştı. Yıl sonuna ilişkin tahminler ise zam oranının yüzde 8,70 ile yüzde 10,06 arasında değişebileceğine işaret ediyor.
SSK ve BAĞ-KUR emeklilerinin Ocak ayında alacağı zam, 2026’nın temmuz-aralık döneminde gerçekleşecek altı aylık enflasyona göre belirlenecek.
TÜİK’in eylül ayı verisinin açıklanmasıyla temmuz, ağustos ve eylül aylarını kapsayan üç aylık dönem tamamlandı. Bu dönemde oluşan kümülatif oran yüzde 5,57 olarak hesaplandı.
Kesin zam oranı için ekim, kasım ve aralık aylarına ilişkin enflasyon rakamlarının açıklanması beklenecek.

EMEKLİ ZAMMI İÇİN 3 SENARYO
Yıl sonu enflasyonuna yönelik mevcut tahminler üzerinden SSK ve BAĞ-KUR emeklileri için üç farklı zam hesabı yapılıyor.
Merkez Bankası’nın yıl sonu enflasyon öngörüsünün gerçekleşmesi halinde Ocak 2027 zammının yüzde 8,70 olması hesaplanıyor.
Orta Vadeli Program’da yer alan yüzde 28,4’lük yıl sonu enflasyon tahmininin gerçekleşmesi durumunda zam oranının yüzde 9,04’e çıkması bekleniyor.
TCMB Piyasa Katılımcıları Anketi’ndeki yüzde 29,61’lik yıl sonu enflasyon beklentisinin gerçekleşmesi halinde ise altı aylık zam oranının yüzde 10,06’ya ulaşacağı öngörülüyor.
EN DÜŞÜK EMEKLİ MAAŞI NE KADAR OLABİLİR?
Halen 23 bin 552 lira olarak uygulanan en düşük emekli aylığı, kök maaşlardan farklı olarak yasal düzenlemeyle belirleniyor. Bu nedenle altı aylık enflasyon oranı, en düşük emekli aylığına doğrudan yansımıyor.
Taban aylığın Ocak 2027’de artırılması için Meclis’te yasal düzenleme yapılması gerekiyor.
En düşük emekli aylığının SSK ve BAĞ-KUR emeklilerine uygulanacak zam oranı kadar artırılması halinde; yüzde 8,70’lik senaryoda aylığın yaklaşık 25 bin 600 liraya, yüzde 9,04’lük senaryoda 25 bin 680 liraya, yüzde 10,06’lık senaryoda ise yaklaşık 25 bin 922 liraya çıkabileceği hesaplanıyor.
Memur ve memur emeklilerinin Ocak 2027 zammı ise toplu sözleşme ve enflasyon farkına göre belirlenecek.
2026’nın ikinci yarısı için uygulanan yüzde 7’lik toplu sözleşme zammını aşan enflasyon farkına, 2027’nin ilk yarısı için belirlenen yüzde 5’lik toplu sözleşme artışı eklenecek. Kesin oran, yılın son üç aylık enflasyon verilerinin açıklanmasının ardından belli olacak.
Kaynak:En İyi Haberler
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.