Memur ve memur emeklilerinin zammı belli oldu: İşte yeni maaşlar

Memur ve memur emeklilerinin zammı belli oldu: İşte yeni maaşlar

Milyonlarca memur ve memur emeklisinin 2026 yılının ikinci yarısında alacağı zam oranı belli oldu. Memur ve memur emeklilerinin maaşlarına yüzde 7'lik toplu sözleşme zammına ek olarak yüzde 6,52 enflasyon farkı yansıtıldı.

Kamu Görevlileri Hakem Kurulu'nun kararı doğrultusunda memur ve memur emeklilerinin 2026'nın ikinci 6 ayında alacağı toplu sözleşme zammı yüzde 7 olarak belirlenmişti. Yılın ilk 6 aylık döneminde enflasyonun yüzde 17,76 olarak gerçekleşmesiyle memurlar için yüzde 6,52 oranında enflasyon farkı oluştu.

Böylece temmuz ayından geçerli olmak üzere memur ve memur emeklilerinin maaşlarında toplam yüzde 13,52 artış yapıldı.

EN DÜŞÜK MEMUR MAAŞI 70 BİN LİRAYI AŞTI

Zamla birlikte memurların maaşları unvan, derece, kıdem ve aile yardımı gibi unsurlara göre değişti. Ocak ayında 61 bin 890 liraya ulaşan en düşük memur maaşı, temmuz zammıyla birlikte 70 bin liranın üzerine çıktı.

Memur emeklilerinin aylıkları da aynı oranda artırıldı. Buna karşılık SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin aylıklarında uygulanan artış oranı yüzde 17,76 oldu.

ZAM ORANLARI 2027'YE KADAR BELLİ

Memur ve memur emeklilerinin maaş artışları yalnızca 2026 yılı için değil, 2027 yılı için de toplu sözleşmeyle belirlendi.

Buna göre 2026'nın ikinci 6 ayı için yüzde 7, 2027'nin ilk 6 ayı için yüzde 5 ve 2027'nin ikinci 6 ayı için yüzde 4 oranında toplu sözleşme zammı uygulanacak. Bu oranlara, ilgili dönemlerde oluşması halinde enflasyon farkı da eklenecek.

MEMUR MAAŞLARI NASIL HESAPLANIYOR?

Memur maaşlarındaki artış, toplu sözleşmede belirlenen zam oranı ile enflasyon farkının birlikte hesaplanmasıyla belirleniyor. Enflasyon, memurların aldığı önceki toplu sözleşme zammını aştığında aradaki fark maaşlara yansıtılıyor.

2026'nın ilk yarısında enflasyonun yüzde 17,76'ya ulaşması, yüzde 11'lik toplu sözleşme artışının üzerinde bir fark oluşmasına neden oldu. Temmuz dönemindeki yüzde 7'lik toplu sözleşme zammına yüzde 6,52'lik enflasyon farkının eklenmesiyle toplam artış yüzde 13,52 olarak kesinleşti.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.