Sınava saniyelerle geç kalmıştı: ÖSYM'den o görüntülere karar

Sınava saniyelerle geç kalmıştı: ÖSYM'den o görüntülere karar

Osmaniye’de AYT’ye saniyelerle geç kaldığı için alınmayan adayın görüntüleri gündem oldu. ÖSYM'nin incelemesine göre aday sınava 90 saniye geç kaldı, kuralı uygulayan görevliye ceza düşünülmüyor.

Osmaniye’de Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın (YKS) ikinci oturumu olan Alan Yeterlilik Testleri (AYT) sırasında yaşanan olay kamuoyunda geniş yankı uyandırdı. Sınav merkezine son anda ulaşmaya çalışan bir aday, kapıların kapanmasının ardından içeri alınmadı. Genç kızın gözyaşları içinde okul önünde kalmasına ilişkin görüntüler sosyal medyada milyonlarca kez izlendi.

Olayın ardından Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), YKS günü basına ve sosyal medyaya yansıyan görüntüleri incelemeye aldı. Kurumun, Osmaniye’deki olay da dahil olmak üzere her durumu ayrı ayrı değerlendirdiği ifade edildi.

İLK DEĞERLENDİRME: ADAY 1,5 DAKİKA GEÇ KALDI

Tartışma yaratan gelişmeyle ilgili ilk değerlendirmeyi eğitim uzmanı gazeteci Edip Üzen aktardı. Üzen’in verdiği bilgilere göre ÖSYM, sınav binalarına giriş saatine ilişkin kuralı esnetmeyi planlamıyor.

Yapılan incelemede, ilgili videodaki adayın sınav binasına yaklaşık 1,5 dakika (90 saniye) geç kaldığı, kapıda görevli personelin de bu nedenle mevzuatı uygulayarak adayı içeri almadığı tespit edildi.

GÖREVLİYE CEZA DÜŞÜNÜLMÜYOR

Edip Üzen’in aktardığı bilgilere göre, yaşanan olayda görevlinin kurala aykırı herhangi bir hareketi tespit edilmedi. Sınav talimatlarını harfiyen uygulayan ilgili personel hakkında idari veya adli bir ceza düşünülmüyor.

ÖSYM’nin mevcut uygulamasına göre, sabah oturumlarında adaylar saat 10.00’dan sonra sınav binalarına kesinlikle alınmıyor. AYT ise saat 10.15’te başlıyor. Bu 15 dakikalık süre, adayların kimlik kontrolü, salonlara yerleştirilmesi ve sınav evrakının dağıtılarak düzenin sağlanması amacıyla kullanılıyor.

“15 DAKİKA KURALI” YENİDEN TARTIŞMA KONUSU OLDU

Osmaniye’deki görüntüler, her sınav döneminde gündeme gelen “geç kalan aday” tartışmalarını da yeniden alevlendirdi. Sosyal medyada bazı kullanıcılar genç adayın yaşadığı mağduriyete dikkat çekerken, bir kesim ise milyonlarca adayın katıldığı merkezi sınavlarda kuralların herkes için eşit ve tavizsiz uygulanması gerektiğini savundu.

Edip Üzen, ÖSYM’nin adayların motivasyonu ve sınav güvenliği açısından bu kuralda herhangi bir esneklik yapmayı düşünmediğini vurguladı. Daha önce yaşanan benzer tartışmaların ardından sınavların başlama saati 15 dakika ileri alınmış, adayların saat 10.00’a kadar binaya girmesi, sınavın ise 10.15’te başlatılması uygulaması devreye sokulmuştu.

GÖZYAŞLARI SOSYAL MEDYADA GÜNDEM OLMUŞTU

Osmaniye'deki okul bahçesinde bekleyen veliler, sınava yetişmeye çalışan adayın içeri alınması için görevlilere seslenmiş ancak kapıların kapalı kalması nedeniyle genç kız sınava girememişti. Kısa sürede yayılan görüntüler, "saniyelerle sınava alınmadı" başlığıyla sosyal medyada en çok konuşulan konular arasına girmişti. Yapılan ilk incelemeler sonucunda, adayın kapı kapanış saatinden yaklaşık 1,5 dakika sonra alana geldiği kesinleşti.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.