Trump’tan yeni tehdit: İran’dan sonra Küba’yla ilgileneceğiz
ABD Başkanı Donald Trump, İran ile ilgili sürecin ardından rotayı Küba’ya çevireceklerini söyledi. Küba yönetiminin çöktüğünü öne süren Trump, yeni yaptırımların etkili olacağını savundu.
ABD Başkanı Donald Trump, Oval Ofis'te yaptığı açıklamalarla dikkat çekti. İran konusunda yürütülen sürecin ardından Küba'ya odaklanacaklarını belirten Trump, Küba yönetiminin ciddi bir kriz içinde olduğunu iddia etti.
Basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Trump, Küba'daki mevcut yönetimin neredeyse tamamen çöktüğünü öne sürdü. Küba halkına yardım etmek istediklerini savunan ABD Başkanı, ülkeden kendilerine yardım çağrıları geldiğini söyledi.
Trump, “Orası bir nevi çökmüş durumda. İran İslam Cumhuriyeti ile işimizi bitirir bitirmez burayla ilgileneceğiz. Her seferinde tek bir iş yapmayı severim. Dönüş yolunda Küba’da kısa bir mola vereceğiz.” ifadelerini kullandı.
YAPTIRIMLARIN SONUÇ VERECEĞİNİ SAVUNDU
Trump ayrıca, Miguel Díaz-Canel liderliğindeki Küba yönetimine yönelik yeni ABD yaptırımlarının etkili olacağını savundu.
Washington yönetiminin son dönemde Küba’ya yönelik baskıyı artırdığı bilinirken, Trump’ın açıklamaları iki ülke arasındaki gerilimin yeni bir boyut kazanabileceği şeklinde yorumlandı.
GÖZLER WASHINGTON’UN YENİ ADIMLARINDA
Trump’ın İran ve Küba’yı aynı açıklama içinde gündeme getirmesi, ABD’nin dış politika önceliklerine ilişkin yeni tartışmaları da beraberinde getirdi. Küba yönetiminden ise Trump’ın sözlerine ilişkin henüz resmi bir açıklama yapılmadı.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.