Trump’tan İran’a net mesaj: Uranyumu bıraksa da yaptırımlar kalkmayacak
ABD Başkanı Donald Trump, İran’ın yüksek oranda zenginleştirilmiş uranyum üretimini durdurmasının yaptırımların kaldırılması için yeterli olmayacağını açıkladı.
ABD Başkanı Donald Trump, İran’a yönelik yaptırımlarla ilgili dikkat çeken açıklamalarda bulundu. PBS News’e konuşan Trump, İran’ın yüksek oranda zenginleştirilmiş uranyumdan vazgeçmesinin yaptırımların kaldırılması anlamına gelmeyeceğini net ifadelerle dile getirdi.
Trump, telefon bağlantısıyla katıldığı yayında, “İran yüksek oranda zenginleştirilmiş uranyumdan vazgeçerse yaptırımlar hafifletilecek mi?” sorusuna, “Hayır, hayır, kesinlikle değil” yanıtını verdi. ABD Başkanı, İran’ın elindeki zenginleştirilmiş uranyumu teslim etmesi ile ekonomik yaptırımların kaldırılması arasında doğrudan bir bağ kurulamayacağını söyledi.
MÜZAKERELER KRİTİK DÖNEMDE
Trump’ın açıklamaları, yaklaşık üç aydır Orta Doğu’daki gerilimi azaltmaya yönelik sürdürülen ABD-İran görüşmelerinin yoğunlaştığı bir dönemde geldi. Trump, bir gün önce sosyal medya platformu Truth Social üzerinden yaptığı paylaşımda İran ile yürütülen müzakerelerin “gayet iyi gittiğini” ifade etmişti.
Öte yandan Washington yönetiminin, İran’ın nükleer faaliyetleri konusunda daha sert ve kapsamlı güvenlik garantileri talep ettiği değerlendiriliyor.
ABD ile İran arasında yürütülen temaslar devam ederken, bölgede askeri hareketlilik ve diplomatik kriz başlıkları da gündemdeki yerini koruyor. Özellikle Hürmüz Boğazı çevresindeki gerilim, küresel enerji piyasaları açısından yakından takip ediliyor.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.