Trump’tan İran çıkışı: Abluka anlaşma sağlanana kadar sürecek
ABD Başkanı Donald Trump, İran ile yürütülen nükleer müzakerelere ilişkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Obama dönemindeki nükleer anlaşmayı sert sözlerle eleştiren Trump, İran’a yönelik ablukanın anlaşma imzalanana kadar devam edeceğini söyledi.
ABD Başkanı Donald Trump, İran ile devam eden nükleer müzakere sürecine ilişkin yaptığı açıklamada, önceki yönetimin politikalarını hedef aldı. Trump, eski Başkan Barack Obama döneminde imzalanan İran Nükleer Anlaşması’nı “ABD tarihindeki en kötü anlaşmalardan biri” olarak tanımladı.
“ZAMAN BİZİM LEHİMİZE”
Trump, sosyal medya platformu Truth Social üzerinden yaptığı paylaşımda, mevcut görüşmelerin önceki süreçten tamamen farklı ilerlediğini savundu.
ABD Başkanı açıklamasında, temsilcilerine müzakerelerde acele edilmemesi yönünde talimat verdiğini belirterek “Zaman bizim lehimize. Anlaşma sağlanana, onaylanana ve imzalanana kadar abluka tam güçle yürürlükte kalacak” dedi.
Müzakere sürecinde son aşama: Trump’tan İran’la anlaşmaya yakınız mesajı
Trump’tan Cumhurbaşkanı Erdoğan’a teşekkür mesajı: O sadece güçten bahsetmiyor, gücün kendisi
“İRAN NÜKLEER SİLAH SAHİBİ OLAMAZ”
Trump, İran’ın nükleer silah geliştirmesine izin vermeyeceklerini vurgulayarak, bölgedeki müttefik ülkelere destekleri nedeniyle teşekkür etti. Ayrıca Orta Doğu’daki normalleşme sürecine dikkat çeken Trump, Abraham Anlaşmaları’nın bölgesel iş birliğini güçlendirdiğini söyledi.
Trump açıklamasının sonunda “Kim bilir, belki İran İslam Cumhuriyeti de bir gün Abraham Anlaşmaları’na katılmak isteyebilir.” açıklamasında bulundu.
Trump’ın açıklamaları, Washington ile Tahran arasındaki gerilimin sürdüğü dönemde yeni bir diplomatik mesaj olarak yorumlandı.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.