Pakistan Başbakanı Şerif duyurdu: ABD-İran anlaşması 24 saat içinde sonuçlanabilir

Pakistan Başbakanı Şerif duyurdu: ABD-İran anlaşması 24 saat içinde sonuçlanabilir

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, ABD ile İran arasında olası bir anlaşmanın 24 saat içinde sonuçlandırılmasının beklendiğini ve ülkesinin barış anlaşmasının elektronik olarak imzalanması için hazırlıklarını sürdürdüğünü aktardı.

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, X hesabından açıklamalarda bulundu. Şerif, paylaşımında ABD ile İran arasında olası bir anlaşmanın 24 saat içinde sonuçlandırılmasının beklendiğini ve ülkesinin barış anlaşmasının elektronik olarak imzalanması için hazırlıklarını sürdürdüğünü bildirdi.

Şerif'in X'teki paylaşımı şöyle:

"Barış anlaşmasına hiç olmadığı kadar yaklaştık. Anlaşmanın önümüzdeki 24 saat içinde sonuçlandırılması beklenirken, Pakistan hemen ardından barış anlaşmasının elektronik olarak imzalanması için hazırlıklarını sürdürüyor; bunu ise önümüzdeki hafta teknik düzeyde görüşmeler izleyecek. Müzakereler sırasında gösterdikleri sürekli bağlılıklarından dolayı Amerika Birleşik Devletleri ve İran İslam Cumhuriyeti'ne teşekkür ederiz ve bölgedeki kardeşlerimize verdikleri destekten dolayı içten şükranlarımızı sunarız. Bu tarihi barış anlaşmasının kalıcı barış için sağlam bir temel oluşturacağına eminiz."

ARAKÇİ: ANLAŞMA UZAKTAN İMZALANABİLİR

İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, İran'ın bu savaştan daha güçlü çıktığını belirterek, “Bu savaşın kazananı İran'dır. Mutabakat zaptı henüz imzalanmadı, değişiklikler olabilir” demişti.

Arakçi, müzakerelerin son aşaması tamamlanırsa, anlaşmanın iki taraf arasında uzaktan imzalanacağını ve ardından duyurusunun yapılacağını söylemişti.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.