Netanyahu’dan dikkat çeken çıkış: Kendi silahlarımızı üretmeliyiz

Netanyahu’dan dikkat çeken çıkış: Kendi silahlarımızı üretmeliyiz

İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, ülkesinin silahlanma konusunda ABD’ye bağımlılığını azaltması gerektiğini söyledi. Netanyahu, İsrail’in kendi silah üretim kapasitesini güçlendirerek daha bağımsız bir savunma yapısına kavuşması gerektiğini savundu.

İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, Gush Etzion’da eğitim gören yedek subaylarla bir araya geldi. İran’a yönelik saldırılara da değinen Netanyahu, bölgedeki gelişmelerin henüz sona ermediğini öne sürerek İsrail’in askeri kapasitesini daha da güçlendirmesi gerektiğini söyledi. Netanyahu, özellikle savunma sanayisinde dışa bağımlılığın azaltılması gerektiğini vurgulayarak dikkat çeken açıklamalarda bulundu.

“HENÜZ HER ŞEY BİTMEDİ”

Başbakanlık Ofisi tarafından yapılan açıklamaya göre Netanyahu, İran’a yönelik operasyonların ardından sürecin tamamlanmadığını ifade etti. İsrail’in şu anda büyük bir güç inşa ettiğini ileri süren Netanyahu, güvenlik alanındaki hazırlıkların devam ettiğini belirtti.

“KENDİ SİLAHLARIMIZI ÜRETMELİYİZ”

Savunma alanında dışa bağımlılığın azaltılması gerektiğini dile getiren Netanyahu, İsrail’in kendi üretim kapasitesini artırmasının zorunlu olduğunu söyledi. Netanyahu, “Kendi bağımsız silahlanma ağımıza ihtiyacımız var. Kendi silahlarımızı üretmeliyiz” ifadelerini kullandı.

Netanyahu’nun açıklamaları, ABD ile İran arasında varılan mutabakatın ardından Tel Aviv ile Washington arasında yaşanan görüş ayrılıklarının gündemde olduğu bir dönemde geldi.

İsrail Başbakanı, ülkesinin gelecekteki konumunun savunma sanayisinde daha bağımsız hale gelmesine bağlı olduğunu savunarak, yerli üretimin stratejik önem taşıdığını vurguladı.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.