Macron'dan İran mesajı: Uranyum kapasitesini etkisiz hale getireceğiz
Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron, G7 Zirvesi öncesinde yaptığı açıklamada İran'ın zenginleştirilmiş uranyum stoklarına ilişkin dikkat çeken mesajlar verdi.
ABD ile İran arasında sağlanan ateşkes ve mutabakat sürecinin ardından gözler uluslararası toplumun atacağı adımlara çevrilirken, Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron önemli açıklamalarda bulundu.
G7 Zirvesi öncesinde konuşan Macron, İran'ın elinde bulunan zenginleştirilmiş uranyum stoklarının uluslararası denetim altına alınması gerektiğini belirtti.
Fransız lider, "İran'ın geriye kalan zenginleştirilmiş uranyum kapasitesinin uygun şekilde etkisiz hale getirilmesini sağlayacağız" ifadelerini kullandı. Macron'a göre bu süreç kapsamında uranyum stoklarının ya İran dışına çıkarılması ya da seyreltilmesi gerekiyor.
UAEA DENETİMİ VURGUSU
Macron, söz konusu uranyum stoklarının geleceğine ilişkin nihai sürecin Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı denetiminde yürütülmesi gerektiğini ifade etti. Fransa, İran'ın nükleer faaliyetlerinin uluslararası gözetim altında tutulmasının bölgesel güvenlik açısından kritik önem taşıdığını savunuyor.
HÜRMÜZ BOĞAZI İÇİN ORTAK MİSYON
Fransa Cumhurbaşkanı, küresel enerji ve ticaret açısından büyük öneme sahip olan Hürmüz Boğazı hakkında da değerlendirmelerde bulundu. Macron, İran'ın boğazdan geçen ticari gemilerden geçiş ücreti almasını engellemek için çalışacaklarını belirterek, Fransa ve İngiltere tarafından hazırlanan ortak güvenlik misyonunun kısa süre içinde devreye alınabileceğini söyledi.
Fransız lider, ülkenin amiral gemisi olarak kabul edilen Charles de Gaulle uçak gemisinin de bölgede görev yapmaya hazır olduğunu açıkladı. Macron, geminin iki ila üç gün içerisinde operasyonel olarak konuşlandırılabilecek durumda olduğunu belirtti.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.