Lavrov’dan ABD’ye Kiev uyarısı: Diplomatik personelinizi tahliye edin

Lavrov’dan ABD’ye Kiev uyarısı: Diplomatik personelinizi tahliye edin

Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, ABD’li mevkidaşı Marco Rubio ile yaptığı telefon görüşmesinde, Amerikan diplomatik misyon personelinin Kiev’den çekilmesini tavsiye etti. Görüşmede Ukrayna’daki savaş ve son gelişmeler ele alındı.

Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, ABD’li mevkidaşı Marco Rubio ile telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Lavrov’un görüşmede, Ukrayna yönetiminin Rusya’daki sivil hedeflere yönelik saldırılarına karşılık olarak Rus ordusunun Kiev’deki askeri unsurlara yönelik “sistematik saldırılar başlatacağı” bilgisini ABD tarafına aktardığı belirtildi.

Bu kapsamda Lavrov’un, ABD ve diğer ülkelere Kiev’deki diplomatik personelin ve vatandaşların tahliye edilmesi yönünde tavsiyede bulunduğu ifade edildi.

ALASKA ZİRVESİ VURGUSU

Açıklamada ayrıca Lavrov’un, geçen yıl Alaska’da yapılan temaslarda Ukrayna krizine ilişkin bazı uzlaşılar sağlandığını ancak Avrupa ülkeleri ve Kiev yönetiminin bu süreci “zayıflattığını” söylediği aktarıldı.

Görüşmede Hürmüz Boğazı’ndaki gelişmeler ve Küba meselesinin de gündeme geldiği, iki tarafın ise diplomatik misyonların çalışmasının sürdürülmesi konusunda iletişimi devam ettirme kararı aldığı belirtildi.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.