Körfez’de savaş çanları çalıyor: İran’dan ABD üslerine dev misilleme

Körfez’de savaş çanları çalıyor: İran’dan ABD üslerine dev misilleme

Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi hattında tansiyon savaş seviyesine tırmandı. ABD’nin Keşm Adası’nı vurmasının ardından İran Devrim Muhafızları; Bahreyn ve Kuveyt’teki ABD üsleri ile 5. Filo Karargâhı'nı füze ve İHA'larla hedef aldığını duyurdu.

Basra Körfezi’nde Washington ile Tahran arasındaki gerilim, karşılıklı askeri hamlelerle topyekûn bir bölgesel çatışma riskini doruğa taşıdı. İran Devrim Muhafızları Ordusu (IRGC), ABD Silahlı Kuvvetleri’nin İran egemenlik alanını ihlal etmesine yanıt olarak, bölgedeki Amerikan askeri varlığına karşı yoğun bir füze saldırısı başlattığını ilan etti.

KRİZİN FİTİLİ HÜRMÜZ BOĞAZI’NDA ATEŞLENDİ

Askeri kaynaklardan elde edilen bilgilere göre, tarafları sıcak çatışmaya sürükleyen süreç Hürmüz Boğazı yakınlarında şu şekilde gelişti:

Tanker Saldırısı: ABD unsurları, Hürmüz Boğazı geçişindeki İran'a ait bir petrol tankerine füze saldırısı düzenledi.

İran'dan İlk Yanıt: İran Deniz Kuvvetleri, söz konusu saldırıya karşılık bölgedeki ABD ve İsrail bağlantılı "Panaya" isimli ticari gemiyi füzelerle hedef aldı.

Keşm Adası Bombardımanı: Gelişmeler üzerine ABD Hava Kuvvetleri, İran’ın stratejik Keşm Adası’nın güneyinde bulunan Devrim Muhafızları’na ait bir askeri iletişim kulesini hava saldırısıyla imha etti.

Bölgesel Füze Taarruzu: İran, adaya yapılan saldırıyı "egemenlik ihlali" olarak nitelendirerek, Kuveyt ve Bahreyn’deki ABD üslerine yönelik eş zamanlı füze ve İHA operasyonu başlattı.

BAHREYN VE KUVEYT ÜSLERİ HEDEFTE

İran Devrim Muhafızları, Kuveyt’teki Amerikan üslerinin hassas güdümlü füzelerle vurulduğunu ve askeri tahkimatların imha edildiğini öne sürdü. Operasyonun en kritik hedefi ise ABD’nin Orta Doğu’daki deniz operasyonlarını yönettiği Bahreyn’deki ABD 5. Filo Karargâhı oldu. Tahran, söz konusu karargâhın balistik füzeler ve kamikaze İHA’larla ağır bombardımana tutulduğunu açıkladı.

TAHRAN’DAN BÖLGE ÜLKELERİNE SERT UYARI

İran askeri kanadı, hava sahalarını ve topraklarını ABD operasyonlarına açan bölge ülkelerine yönelik net bir uyarı yayımladı: "Amerikan güçlerine topraklarını açanlar, bu maceraların sonuçlarına katlanmak zorunda kalacaklar. Bölgede 'vur-kaç' dönemi sona ermiştir. Hürmüz Boğazı’nın güvenliğinin bozulmasının saldırgan güçler için faturası çok ağır olacaktır."

Öte yandan, ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM) olaylarla ilgili açıklamasında, İran’ın Hark Adası’na ilerleyen bir petrol tankerini hedef aldığını teyit etti. Kuveyt ordusu ise topraklarının füze ve İHA saldırılarına maruz kaldığını doğruladı.

Kaynak:AA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.